ÇTSO etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
ÇTSO etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

27 Ağustos 2013 Salı

Engin’i korku dağları sardı

Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan’ın karşısına seçimlerde çıkmaya cesaret edemeyeceği belli olan Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Engin yaptığı yazılı açıklamada medyayı çok şaşırtmadı.

Engin açıklamasında aday olup olmayacağı konusunda net bir ifade kullanmazken, “ÇTSO, Çanakkale’nin Türkiye ve dünyada hak ettiği yere ulaşması için her türlü olumlu projeyi ve fikri desteklemektedir. Ancak Çanakkale’nin önünü tıkamak isteyen projelere, fikirlere de destek vermesi asla düşünülemez. ÇTSO, bu anlamda bakıldığında da görüşlerini açıklar ve kamuoyu ile paylaşır.
Çanakkale Boğazı’nın suyu nasıl durmaksızın tüm gücüyle akıyorsa ÇTSO da tüm gücüyle Çanakkale için çalışmaktadır. Siyaseti düşünen zaten siyasetin içinde olur. Siyaset yapmak için Türkiye’de güzide partiler mevcuttur. ÇTSO, dün olduğu gibi bugün ve yarın da Çanakkale’nin hak ettiği yerde olması için doğru bildiği hizmet yolunda yürümeye devam edecektir” dedi. 



26 Ağustos 2013 Pazartesi

ÇAGİAD Gerçekleri

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası seçimlerinde etkili ve yetkili olacaklarını iddia eden ÇAGİAD nedense bir güç olmak yerine kendisinden daha güçlü olanın yanında yer aldı. ÇAGİAD, kendinden daha güçlü olan Türkiye’nin sayılı şirketlerinden olan İÇDAŞ’ın etkisi altına girerek seçimlere katıldı. ÇAGİAD bir anlamda kendine sığınacak liman buldu.

İÇDAŞ, Bülend Engin isimlerine sığınan ÇAGİAD kendine yönetim kurulu ve mecliste yer edindi.  ÇTSO seçimlerinin özeti ÇAGİAD İçdaş’a, bazı işadamları ve dernekler ÇAGİAD’a sığınarak kendilerine makamlar edindiler.

ÇAGİAD bu seçimlerde kendi içerisinden bir aday çıkarmak yerine Çanakkale de ismi tartışılır olan hatta sevilmeyen diyebileceğimiz bir ismi destekledi. ÇAGİAD, bir anlamda Çanakkale’yi karşısına aldı. Kendini adeta bataklığa sürükleyen ÇAGİAD başta başkanı olmak üzere tüm üyeleri zorlu bir sınavdan geçecek. Hani derler ya kafasını iki ellerini arasına alıp iyi düşünmeliler. Çünkü ÇAGİAD ismine ve taşıdıkları rozete bazı olumsuzluklarda yapışmaya başladı.

Seçimlerden önce halka sorduğunuzda ÇAGİAD’la ilgili mutlaka olumlu ifadeler de bulunuyorlardı.  Ama artık bu değişti. ÇAGİAD halk için artık başka şeyler ifade ediyor.

Seçim tabiki Bülend Engin’in kazanması demekti ve öyle sonuçlandı. Seçimlerden sonra en çok konuşulan konu ÇASİAD’ın güç kaybedip ÇAGİAD’ın güçlenmesiydi. Ama tamamen yanlış bir bakış açısı aslında bu geçersiz sonucu gözler önüne koydu. Durumu özetlemek gerekirse ÇASİAD hiçbir denklemde yer almazken ÇAGİAD daha güçlünün yanında yer aldı. Kendine ÇTSO’da koltuk ve yer edindi. ÇAGİAD yetkili ve etkili olmak yerine etkisiz eleman olarak mevki sahibi oldu.

Aslında ÇAGİAD, Çanakkale yerine yurt dışına yaptığı yatırımlar değil ÇTSO seçimlerinde aldığı tavırla yanında yer aldığı tarafla adından söz ettiriyor. ÇAGİAD’ın Çanakkale’de kazandığı parayı yurt dışında yatırıma çevirmesi kimsenin dikkatini çekmiyor. Bakıp görenler içinde çok önemli bir değer taşımıyordu. Çünkü Çanakkale buradan alıp başka yere götürenlere alışmıştı. ÇAGİAD’ın bundan bir farkı yoktu. Ancak ÇTSO seçimlerine gelindiğinde ÇAGİAD farklı bir rol üstlenmeye Çanakkale’de yaşadığını fark etmeye başladı.

ÇASİAD birkaç üyenin ayrılması ile elbette güçsüzleşmedi. Ama ÇAGİAD’ta yanında yer aldığı kendinden daha güçlü ismin desteği ile daha da güçlü hale de gelmedi.
ÇAGİAD, ÇTSO seçimlerinden belirleyici olmadı. Belirlenen isme destek veren onu onaylayan taraf oldu. Bu rolü başkası da üstelenebilirdi. Ama ÇAGİAD bunu kendine layık gördü.

Güçlünün yanında yer alan güçsüz ÇAGİAD şimdi kendini güçlü zannediyor. Güçsüz ÇAGİAD önümüzdeki yerel seçimlerde kimin yanında olacak? Ya da hangi güçlünün yanında yer alacak? Kendisi bir güç olmayan, olamayan ÇAGİAD yerel de güçlü olan CHP’nin mi yoksa genelde güçlü olan AKP’nin mi yanında, arkasında, çevresinde olacak. Bu tabi ÇTSO seçimlerinde ÇAGİAD’la el ele kol kola olan diğer destekçilerini de yakından ilgilendiriyor. İlk akla gelen Karadenizliler derneği gibi…


ÇAGİAD bir karar vermeli. Güçlü mü olacaklar. Güçlü’nün yanında mı yer alacaklar. Onurlu mu olacaklar yoksa kendileri için yeni bir kavram mı geliştirecekler… ÇAGİAD bundan sonra kendisi mi bir şey söyleyecek yoksa sığındıkları büyük limanın sözlerini mi Çanakkale’ye taşıyacak…  

18 Ağustos 2013 Pazar

Barselonalı Bülent Abi

Duydum ki Bülent abi toplantında Barselona demişsin. Barselona olacağız demişsin. Barselona’yı geçmeliyiz demişsin. Bunun için yaşaman gereken değişimin farkında mısın be Bülent abi. Burası zaten Barselona. Zaten Barselona’yı geçecek. Burada alınacak kararlar masaya yumruk vurarak talimatla değil,  Belediye Meclisinde, Kent Konseyinde,  sivil toplum kuruluşlarında geniş katılımlı toplantılarla BEN demeden BİZ denilerek alınıyor. Burası çoktan Barselona oldu ama sen hala Madrid’sin ama Atletiko değil Real Madrid’sin.

Aslında bu spor muhabbetine hiç girmeyecektim ama öyle şeyler okudum ki dayanamadım.

Bir kere senden ve senin aklından, fikrinden Barselona olmaz. Olsa olsa Real Madrid olur. Neden mi olmaz? Çünkü Barselona’da ben yok biz var. Ama Real Madrid de biz yok ben var. Anlarsın ya Barselona da tiki taka Madrid’de hep bana hep bana var.  O nedenle senin yaptığın her işte Real Madrid var. Barselona olabilmen için değişmen gerekir. Hem de baştan sona. Sende biraz Atletik Bilbao havası da var. Malum yabancı futbolcuda oynatmazlar. Sende biraz öylesin. Sana yabancı olanlara hep karşısın.

Bir ara, hatırlar mısın tarihinizde ilk kez kulübe danışman alacaktınız. Sen daha yeni görevi devralmıştın. Bir gün yönetim kuruluna gelip masaya yumruğunu vurup cv’sini masaya koyduğun kişiyi alıyoruz demiştin. Kimseye sormadan, itirazları dikkate almadan. Bu adam dedin. Alıyoruz dedin. Bonservisini, ilandaki şartları, kulübün ihtiyacını, diğer adayları sorun etmedin. Bırak başvuran tüyü bitmemiş yetimleri, tüyü bitmiş şartları sağlamış gencecik isimleri bile bir kalemde silip, hepsinin hakkını yiyerek dediğin bu kişiyi almıştın.  Tek lafınla her şeyi nasıl da değiştirmiştin. Ah be Bülent abi. Senden Barselona olmaz. İnan bana olmaz…

Hatırlar mısın bir gün deniz sporları yapılan yere yatırım yapacaktınız. Yine kimseye sormadan araştırma yaptın. Yeri belirledin. Her şeyi hazırladın. Yatırım yapmaya kalktın. Ama yine kimseye sormadın. Sordun mu Bülent abi. Elbette sormadın. Taktın peşine birkaç kişiyi, ortalığı ayağa kaldırdın. Yapacağım dedin. Ben dedin. Biz yine demedin. Sonra ne oldu.  O yatırımı yapamadın. Neden, çünkü bu sefer karşındakiler Barselona ruhunu taşıyordu. Çakma değil gerçek Barselonalılardı. Ben değil Biz dediler. Ama sen Bülent abi Real Madrid’li gibi davranıp inat ettin, hala inat ediyorsun. Bu arada o gün yanında olanlardan kimse şu an çevrende kalmadı. Benim dediğim olacak diyorsun. Hala ben diyorsun da başka bir şey demiyorsun. Ah be Bülent abi. Senden Barselona olmaz. İnan bana olmaz…

Sana çok şey anlatabilirim Bülent abi. Çok şey yazabilirim Barselonalı Bülent abi. Ama çok da canını sıkmayayım. Son zamanlarda peşine takılan Celta Vigo’lularda var. Celta Vigo’lu fikret ve arkadaşları. Onlarda bilsinler ki yaptığın bu talihsizlikler artık onlarında sorumluluğunda. Onlarda çok sever kul hakkından konuşmayı. Bakalım ne yapacaklar.  Dedim ya ne senden ne yanındakilerden Barselona olmaz. Olsa olsa Real Madrid olur. Ondan da kırk yılda bir şey olur. Yıllarca her şeyi berbat eder arada sırada “hani derler ya kedi olalı bir fare tutar”. Kırk yılda bir doğru yapar onu da durmadan anlatır.  Ah be Bülent abi. Senden Barselona olmaz. İnan bana olmaz…

Biz olması için, Barselona olman için Bülent abi senin değişmen lazım. Etrafındaki yalakalardan, dalkavuklardan kurtulman lazım. Randevu vermediğin insanlarla da görüşmen, kimseyi, ötekileştirmemen,  hakkını yediğin insanlardan da af dilemen lazım. Ben değil biz demen lazım. Çünkü ben diyenlere buralarda pek şans yok be Bülent abi. Biz dersen, hepimiz dersen o zaman Barselona olursun. O zaman burada yaşayan Barcelonalıları anlamış olursun. Burada yaşayanlar senden önce Barselonalı oldu zaten. Senin haberin yok.

Şimdilerde sana takılan celta vigolu fikret, millerealli Mithat, getafeli hassan,  granadalı Turgut, sevillalı savaş ve adını sayamadığım diğer ekibinle BEN önce BİZ olmalı sonrada projelere yelken açmalısın Bülent abi…


Son olarak bu şehir zaten BARSELONA gibi hatta orayı da geçmiş BİZ olmuş bir şehir. Bir tek sen Bülent abi ve çevrendekiler BEN kavramında sıkışıp kaldılar. Sizlerde BİZ demeyi öğrenirseniz önümüz açık. Yoksa Bülent abi yanındakilerle birlikte Real Madridliler olarak  BEN kavramından öteye gidemeyenler oluyorsunuz… 

11 Haziran 2013 Salı

Kadın Girişimcilerden liderlik ve insan kaynakları seminerleri

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası bünyesindeki İl Kadın Girişimciler Kurulu, Kongre ve Fuar Merkezi'nde arka arkaya düzenlediği eğitim seminerleri ile liderlik ve insan kaynakları kullanımı konularında katılımcıları aydınlattı.




İl Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Bahar Yurt'un organize ettiği seminerlerden ilki "21. Yüzyıl Kadın Liderliği" konusundaydı. Dünya Liderlik ve Kariyer Derneği Başkanı eğitimci Yaşar Ateşsoy'un verdiği eğitim seminerine ağırlıklı olarak Kadın Girişimciler Kurulu üyeleri katıldı. Eğitimci Yaşar Ateşsoy, siyasette, ekonomide ve girişimcilikte kadınların daha fazla rol alması gerektiğini belirterek, "Kadınlar partilerde, STK'larda kadın kollarına mahkum olmamalılar" dedi.




İl Kadın Girişimciler Kurulu'nun düzenlediği diğer eğitim semineri ise, "İnsan Kullanma Kılavuzu-İnsan Kaynakları Yönetimi" konusundaydı. Kurumsal gelişim ve yönetim uzmanı eğitimci Murat Taşkın, tam gün süren eğitimde renkli anlatımıyla insan kaynakları yönetiminin inceliklerini katılımcılarla paylaştı. Her iki eğitimin sonunda katılımcılara "katılım belgeleri" verildi.



ÇTSO üyelerine Türkiye Finans’tan uygun kredi

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası ile katılım bankası Türkiye Finans arasında oda üyelerine avantajlı komisyon ve uygun kar oranları sağlayacak bir kredi protokolü imzalandı. ÇTSO Başkanı Bülend Engin ve Türkiye Finans Genel Müdürü Derya Gürerk tarafından imzalanan protokol ile Oda üyeleri Türkiye Finans’ın özel şartlardaki finansman imkanlarından yararlanabilecek.


ÇTSO Kongre ve Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilen protokol imza törenine ÇTSO Yönetim Kurulu üyeleri, Genel Sekreter Sema Sandal ve Türkiye Finans Genel Müdür Yardımcısı Menduh Kara, İzmir Bölge Müdürü Murat Demir Çanakkale Şube Müdürü Hüseyin Atılkan katıldı.
ÇTSO Başkanı Bülend Engin imza töreninden sonra yaptığı konuşmada, Türkiye Finans’ın cazip bir oran sunduğunu belirterek, “Biz de üyelerimizin yararlanması için bu kredi paketini imzalamayı uygun bulduk” dedi.
Türkiye Finans Genel Müdürü Derya Gürerk de, “ÇTSO ile imzaladığımız protokol ve Truva Finans Paketi aracılığıyla Çanakkaleli girişimcilere büyük avantaj ve kolaylıklar sunuyoruz. Çanakkale’ye ülke ekonomimiz için daha fazla değer sağlama olanağı sunmaktan büyük mutluluk duyuyoruz” diye konuştu.
İmzalanan protokole göre, Türkiye Finans, ÇTSO üyesi kuruluşlara işletme sermayesi, yatırım ve diğer finansman ihtiyaçları, dış ticaret işlemleri ile diğer tüm bankacılık işlemlerinde avantajlar sunacak. Kurumsal finansman desteği işlemlerinde, leasing’de, döviz finansmanlarında özel indirimler gibi imkanlar sağlayacak. Hesap işletim ücreti ve referans mektupları gibi bankacılık hizmetlerinden ve ihracat bedelleri gibi dış ticaret hizmetlerinden masraf alınmayacak.

4 Haziran 2013 Salı

"Aday Değilim"

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Engin, kamuoyunda gündeme gelen belediye başkan adaylığı ile ilgili açıklama yaptı. 



Bülend Engin şunları söyledi; ; "Belediye Başkanlığı  makamı şüphesiz şahsım adına onur verici bir makamdır. Ancak şahsıma bu görevle ilgili ne doğrudan ne de dolaylı bir teklif olmadı. Bu değerli vazife için hiçbir şekilde adaylığım; ne tarafımdan ne de AK Parti’nin değerli temsilcileri tarafından dile getirilmemiş, görüşülmemiştir. AK Parti’nin Çanakkale Belediye Başkan adayı olacağıma dair benim de herhangi bir beyanım olmamıştır. Bana dost sohbetlerinde sorulmuş olduğunda dahi bu yüce görevle ilgili olarak “Evet böyle bir niyetim var” dahi demedim. Sizlere daima açık ve şeffaf oldum. Bu anlayışımı daima koruyacağım" dedi.

17 Mayıs 2013 Cuma

ÇTSO ÇANAKKALE EVİ AÇILDI


Çanakkale’nin tarihi, kültürel ve sosyal değerlerinin, yöresel ürünlerinin tanıtımına ve turizm potansiyelinin artırılmasına hizmet edecek olan ÇTSO Çanakkale evi görkemli bir törenle açıldı.




ÇTSO Çanakkale Çanakkale'ye gelen yerli ve yabancı turist, ziyaretçi ve araştırmacılara, Çanakkale hakkındaki bütün bilgi ve eserler ile ürün ve lezzetleri tanıtmayı amaçlıyor. Çanakkale Evi’nde Çanakkale Savaşları’nda kullanılan eserler, Çanakkale ile ilgili kitapların yer aldığı kütüphane, Çanakkale’de üretilen ürünler yer alırken, tanıtım filmi ve sunum toplantı odası, sergi alanları ve Çanakkale lezzetlerinin sunulacağı Çanakkale Evi Bahçesi de bulunuyor.

Çanakkale Evi’nin açılışında kent protokolü yer alırken, Çanakkaleliler de açılışa ve ardından yapılan kokteyle katıldılar. Çanakkale Evi’nin açılış konuşmalarını Vali Güngör Azim Tuna ve ÇTSO Başkanı Bülend Engin yaptılar.
ÇTSO Başkanı Bülend Engin konuşmasında, ÇTSO Çanakkale Evi’ni olması gerekli konumda ve olması gerekli tarihi binada hizmete açmaktan büyük keyif aldıklarını belirterek, ÇTSO olarak çalışmaları sürdürdüklerini söyledi. Engin, mühendislik Bölümlerinin olacağı Teknolojik Bilimler Fakültesi, diğeri ise Ticari İlimler Fakültesi'ni 100. yıla yetiştireceklerini, Çanakkale Yat Limanı projesini peşinde olduklarını, ÇTSO - ÇOMÜ işbirliğinde, Üniversite yönetimindeki Teknopark'ınEylül 2013’ de hizmete açılacağını söyledi.
ÇTSO Başkanı Bülend Engin'in konuşması şöyle:
"Çanakkale kent merkezimizin Üniversite Kenti, Turizm Kenti olması arzusundayız. Bir ilin turizm kenti olması; turistin gelmesi, gelince kalması, döndüğünde aklı kalması, tekrar gelmeyi düşünmesi ile mümkündür. Bunun için de geldiğinde gezeceği, göreceği dokunacağı objeler olmalı, kültür ve sanata şahit olmalı, tarihi koklamalı, havayı teneffüs etmeli. Bir il sadece arkeolojik değerlerin, denizlerin, kıyıların resimlerinin ya da güzel sözlerin yazıların caddelere asılması ile, uzun ve güzel konuşmalar ile tanıtılmıyor. O İlin tarihine, Allah vergisi değerlerine ne kadar sahip çıkılıyorsa, o kent gelişiyor.
Değerli Çanakkaleliler, herkesin bir dalı vardır, güzel konuşmak da tabi ki bir sanattır ama biz ÇTSO olarak bu sanatı değil icraati seçtik ve bu yolda ilerliyoruz.
Milyonlarca vatandaşımız ataları ile kutsal olmuş bu topraklara akın edip kabirlerini ziyaret etmeyi kutsal bir görev kabul ederken bizlerin de bu kutsal toprakların emanetçisi olarak , Çanakkale’de nefes alanlar olarak bu aziz hatıraları yaşatmamız asli görevimiz ve boynumuzun borcudur. Toprağın vatan olduğu bu şehre layık olabilmek için bir ikinciyi de başarmak ve ekonomik kalkınmada Türkiye’nin lokomotifi olabilecek potansiyele sahip Çanakkale’mizi hak ettiği konuma taşımak için çalışıyoruz.
Daha önce Çanakkale’mize kazandırılmak istenen Çanakkale Evi , kent meydanımıza yapılacak idi. Bu, Çanakkale’mizin gelişimine ve tüm Çanakkalelilerin şehrimize kazandırılmasını canı gönülden istediği kruvaziyer limanımızın yapılmasına engel olacaktı. Bugün ÇTSO Çanakkale Evimizi çok şükür, olması gerekli konumda ve olması gerekli tarihi binada hizmete açmaktan büyük keyif alıyoruz.
6 ay önce yine sizlerin huzurunda ÇTSO Kongre Fuar Merkezimizin açılışında imzaladığımız ÇTSO&TOBB ETÜ protokolü ile kazandıracağımız 2 fakültemizin isimlerini de artık gururla sizlerle paylaşmak istiyorum. Biri; içerisinde Mühendislik Bölümlerinin olacağı Teknolojik Bilimler Fakültesi, diğeri ise Ticari İlimler Fakültesi. YÖK onay aşamasında sona gelinmiş olup, YÖK onayını müteakip inşaatımız derhal başlatılıp Çanakkale’mizin 2015’de kutlayacağı 100. Yıla yetiştirilecektir.
1 yıl önce ÇED Raporu alınan Çanakkale Yat Limanı Projemizin peşindeyiz. Belediye Başkanlığımızın kendi yetkisinde olmadığına karar verip bildirmesi üzerine ilgili Bakanlıkta takibi sürdürülmektedir. Gelinen son durumda , dolgu alanı ve çevresini kapsayan 1/1000 ölçekli dolgu alanı imar planına altlık teşkil etmek üzere H 16- C- 14-D-1-B no’lu halihazır paftanın arazi ölçümleri tamamlanarak yaklaşık 1 ay önce onay için Çanakkale Belediyesi’ne sunulmuştur. Onay sürecini takiben diğer müracaatlarımız da süratle yapılacaktır.
Bu mutlu günde sizlere diğer bir müjdeli haberimiz de, ÇTSO - ÇOMÜ işbirliğinde, Üniversite yönetimindeki Teknoparkımızın Eylül 2013’ de hizmete açılacağıdır.
Değil yurdumuzun, dünyanın hiçbir yerinde olmayan potansiyele sahip Çanakkalemizi artık ben değil biz olma anlayışının olgunluğu ve çağdaşlığı ile; üniversiteleri , ekonomik yarışları, turizm potansiyelinin artırılması ile emekli kenti kimliğinden barışın kenti kimliğine kavuşturmalıyız.
“Olduğu kadar, olmadığı kader” deme lüksümüz yoktur. Çanakkale ve Çanakkale’de nefes alanlar her şeyin en iyisine layıktır. Her şeyi devletten beklemek yerine imece usulü ile, aklın gücü ile her işin altından kalkacak potansiyele de fazlası ile sahiptir. Yeter ki gelişimi isteyelim ve elimizi taşın altına koyalım.
“Yapacağız, edeceğiz” diyerek günleri geçirmek yerine en kötü çözümün çözümsüzlükten çok daha iyi olduğunu kabul etmeliyiz. “Kaynağım yok, imkanlarım kısıtlı” diyen yönetim adayları ile artık Çanakkale’nin de Çanakkalelilerin de işi yoktur. Kaynağı yaratmak, bulmak ve kullanmak, ona takla attırmak yönetimin görevidir, başarı da budur.
ÇTSO Çanakkale Evi, birazdan imzalayacağımız Güney Marmara Kalkınma Ajansı Projesi çerçevesinde yapılan işbirliği kapsamında alınacak destek kredisi ile Çanakkale Turizminin hizmet kalitesini arttırarak ve gelişerek devam edecektir.
29 Ekim 2013’de çıta bir basamak daha yükselecek ve Çanakkale Evi’nin önünde turistlerimiz kuyruklar oluşturacaktır.

Emeği geçen herkese, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitemize, Sayın Rektörümüze, dekanlarımıza ve değerli hocalarımıza teşekkür ederiz.
İnandık, istedik ve bir adım attık. Çanakkale’mizin gelişimi için bir tuğla da biz koyabildiysek ne mutlu bize. Her şey Çanakkale için, Çanakkale’de yaşayanlar için. ÇTSO Çanakkale Evimiz Çanakkale’mize ve ülkemize hayırlı uğurlu olsun."
Yeni görev yeri olarak Eskişehir’e atanan Vali Güngör Azim Tuna da konuşmasında, bir veda konuşması yaptı.
Vali Güngör Azim Tuna, “Hepimiz Çanakkale için en iyisini ve en güzelini yapmaya çalışıyoruz ve çalışacağız. Her şey Çanakkale için, Çanakkale sevdalısıyız ve bu yaşadığımız sürece de devam edecek. Burada olalım ya da olmayalım Çanakkale’de yapılacak güzel işleri biz de takdirle izlemeye devam edeceğiz. Çanakkale’de sayılı günlerimizi yaşıyoruz. Yine memleketimizin başka bir köşesinde hizmete devam edeceğiz. Ama burada güzel işler yapmaya çalıştık. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.

3 Mayıs 2013 Cuma

Çanakkale 1. Kent Sempozyumu


Çanakkale 1. Kent Sempozyumu Kongre ve Fuar Merkezi’nde yapıldı


TMMOB Çanakkale İl Koordinasyon Kurulu’nun düzenlediği  Çanakkale 1. Kent Sempozyumu Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası  Kongre ve Fuar Merkezi’nde yapıldı. Kent Sempozyumu’nun ilk gününde Çanakkale’de kentleşme ve doğal çevre, afet planlaması, ulaşım sorunları, halk sağlığı, kentsel dönüşüm, enerji yatırımları ve yenilenebilir enerji gibi konularda oturumlar yapıldı.
Kent Sempozyumu’nun açılış konuşmacılarından Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Başkanı Mehmet Soğancı, Çanakkale’ye gelmekten duyduğu memnuniyeti dile getirerek, neo-liberal iktisadın en çok vurduğu kent kavramından yola çıkarak, kent konulu toplantıları Türkiye’nin çeşitli illerinde düzenlediklerini belirtti. TMMO Başkanı Soğancı, toplantıyı bu kez Çanakkale’de yaptıklarını ifade ederek, “Büyük Türkiye fotoğrafını yakalamak ve mevcut durum tespiti yapmak için çabalarımızı sürdürüyoruz. Ayrıca, ‘Nasıl bir kent istiyorum?’ sorusunun da cevabı aranıyor” dedi.
Soğancı, Çanakkale’de 10 yıldır devam eden maden arama faaliyetlerini TMMOB olarak endişe ile takip ettiklerini ifade ederek, konuyla ilgili direnişi sonuna kadar desteklediklerini vurguladı.
 Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan ise, belediye olarak meslek odaları ve sivil toplum örgütlerinin görüşlerini almaya çalıştıklarını, bu kurumlardan gelen önerileri ve yönlendirmeleri ciddiye aldıklarını ifade ederek, “Kentlerde tüm kent aktörlerinin görüşlerini alarak, kentin gelişmesini sağlamak için önemli. Bu nedenle, bu sempozyumun sonuçlarını merakla bekleyeceğiz ve bir takım dersler çıkarmaya çalışacağız” diye konuştu.
Çanakkale Vali Yardımcısı Cemal Yıldızer de, kentin potansiyeline dikkat çekti ve markalaşmamış olsa da ekonomiye kazandırılacak değerlerin önemini vurguladı. Vali Yardımcısı Yıldızer, Kent Sempozyumu’nun çevre sorunlarına katkı sağlaması ve gelecek yıllarda da devam etmesi dileğinde bulundu.
ÇOMÜ öğretim üyesi Prof. Dr. Erdinç Yiğitbaş, "Çanakkale Kenti ve Çevresinin Jeolojisi ve Jeolojik Sorunları konulu konuşmasında kentin depremselliğinden ve heyelan sorunlarından söz etti.
Çanakkale Belediyesi'nden Şehir Plancısı Halil Atan'ın "ulaşım ve trafik" konulu sunumunun ardından, Jeofizik Yüksek Mühendisi Feyza Nur Bekler, "afet planlaması", Doç. Dr. Coşkun Bakar, "bölgesel ve mesleki hastalıklar" konularında konuşmalar yaptılar.
Öğle arasından sonra, Çanakkale Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 'nden Mustafa Poyraz ve Çanakkale Belediyesi'nden Kemal Albayrak, "kentsel dönüşüm" konusunda sunum yaptılar. Öğleden sonraki ikinci oturumda Çanakkale'de enerji ve yatırımları konusu ele alındı.

1 Mayıs 2013 Çarşamba

İstihdam Şampiyonları’na plaketleri verildi



İŞKUR Çanakkale il Müdürlüğü tarafından düzenlenen “Çanakkale İstihdam Şampiyonları 2013” Ödül Töreni Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Kongre ve Fuar Merkezi’nde yapıldı. Çanakkale il sınırları içinde çalışan firmalardan 2012 yılı içinde İŞKUR ile işbirliği halinde çalışarak eleman istihdamı, meslek edindirme kursları, işbaşı eğitim programları açarak istihdama katkıda bulanan ayrıca engelli ve kadan istihdamı konusunda hassasiyet gösteren 11 firmaya plaket ve teşekkür belgelerini Çanakkale Vali Yardımcısı Bekir Sıtkı Dağ verdi.



İŞKUR Çanakkale İl Müdürü Ali Çalışkan, ödül töreninde yaptığı konuşmada İŞKUR ile işbirliği içinde istihdama katkı sağlayan ve engellilere ve kadınlara iş imkanı veren 11 işvereni ödüllendirdiklerini belirterek, “Bu işletmelerimiz Çanakkale’de istihdam anlamında fark yaratan, vatandaşlarımıza iş imkanı sağlayan, Çanakkale’mizi ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtan ve temsil eden, bölgesel kaynaklarımızın işlenerek ulusal ekonomiye katkı sağlamasında etkin rol oynayan Çanakkale’mizin incileri, güzide firmalarımızdır” dedi.
Çalışkan, bu şirketlere teşekkür etti ve ve İŞKUR ile işbirliği içinde yapılacak çalışmaların Çanakkale’nin ekonomik kalkınmasına büyük katkı sağlayacağını ifade etti.
Kongre ve Fuar Merkezi’ndeki törende ödül alan kuruluşlar şöyle:
  • İÇDAŞ Çelik Enerji Tersane ve Ulaşım A.Ş.
  • İÇDAŞ Elektrik Enerjisi Üretim ve Yatırım A.Ş.
  • Kale Seramik Çanakkale Kalebodur San.
  • Doğtaş Doğanlar Mobilya İmalat Enerji Üretim San. ee Tic. A.Ş.
  • Akçansa Çimento San. ve Tic. A.Ş.
  • Etili Seramik İnş. San. ve Tic. A.Ş.
  • Dardanel Önentaş Gıda San. A.Ş.
  • Doğnak Taşımacılık Turizm Tic. A. Ş.
  • Miller Oto Tic ve San. A.Ş.
  • ErişeÖzel Eğitim ve Sosyal Hiz. Tic.
  • Kolin Hotel Turizm San. ve Tic. A.Ş.

19 Mart 2013 Salı

ÇAGİAD büyük oynuyor



Çanakkale Girişimci İş Adamları derneği Başkanı Hikmet Sezen ile ÇAGİAD'ı konuştuk. İstenesinizde istemesenizde biz varız sözleriyle gelişmeleri değerlendiren Başkan Sezen ÇAGİAD'ın kurulumundan bugüne geçen süreçte yaşananları, 28 şubat post modern darbesi ve etkilerini, ÇAGİAD'a bakışı ÇTSO'da yaşananları Kripto’ya aktardı. 




devamı http://www.canakkalekripto.com/site/public.php?dergiid=1&dsid=1# adresinde...