Adnan İlter etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Adnan İlter etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

4 Ağustos 2013 Pazar

İlter, poyraz limanı ve çöp deponi alanında incelemelerde bulundu

Cumhuriyet Halk Partisi Bozcaada Belediye Başkan Adayı Adnan İlter, Bozcaada’da temaslarını sürdürüyor.

Bozcaada Belediye Başkan adaylığı için başvurusunu yapan Adnan İlter, Çöp sahası ve kanalizasyon atıklarının denize bırakıldığı poyraz limanına giderek incelemeler yaptı.



Halkın çevre konusundaki duyarlılığına katıldığını bildiren Adnan İlter, sorunların çözümü noktasında halkla birlikte çalışmalara yapacaklarını, çöp deponi alanı ve kanalizasyon atıkları arıtma konusunda gerekli çözümleri üreteceklerini ifade etti. 




8 Temmuz 2013 Pazartesi

Adnan İlter, Homeros okuması etkinliklerine katıldı

Bozcaada Belediye Başkan adayları arasında ismi geçen Disk-Genel İş Sendikası Çanakkale Şubesi Genel Sekreteri Adnan İlter, Bozcaada Homeros günlerine katıldı. Bozcaada’ya üç günlük ziyaret gerçekleştiren Adnan İlter’e vatandaşlar büyük ilgi gösterdi.









Bozcaada Belediye Başkan adayları arasında ismi geçen Disk-Genel İş Sendikası Çanakkale Şubesi Genel Sekreteri Adnan İlter, Bozcaada’da vatandaşlarla bir araya geldi, On ikinci "Ozan'ın Günü ve Homeros Okuması” etkinliklerine katıldı. Çeşitli ziyaretler ve etkinliklere katılan Adnan İlter, Bozcaadalıların sevgisini kazandı.






Bozcaada’da bir dizi ziyaret ve temaslarda bulunan Adnan İlter, halkla iç içe olmaya özen gösterdi. Esnafları, Turizm işletmelerini ziyaret eden Adnan İlter'e ilgi büyüktü. Bozcaada şarap fabrikalarını da ziyaret eden Adnan İlter, şarapçılığın sorunlarını dinledi çözüm önerilerini dile getirdi. Projelerine hayran kalan Bozcaadalılar önümüzdeki yerel seçimde Adnan İlter'i aday görmek istediklerini belirttiler.





Bozcaada’da bu yıl on ikincisi düzenlenen “Ozan'ın Günü ve Homeros Okuması” etkinliklerine de katılan İlter, Gazeteci-Yazar Haluk Şahin’le görüştü. İlk günden itibaren etkinlikleri takip eden İlter, pazar sabaha karşı gerçekleştirilen Homeros Okumasına da katıldı.


Bozcaadalılar, yerel yönetimde görmek istedikleri Adnan İlter’in, adaylığını açıklayacağı günleri bekliyor. 

24 Haziran 2013 Pazartesi

"Bozcaada’yı hak ettiği şekilde temsil edeceğim, dünyaya tanıtacağım"

 Bozcaada Belediye Başkan Adayları arasında ismi geçen Disk Genel İş Sendikası Çanakkale Şubesi Genel Sekreteri Adnan İlter, Bozcaada belediyesi tarafından şarap tadım günlerinin iptal edilmesini eleştirdi. İlter; “Önümüzdeki seçimlerde Bozcaada halkı bu iradeyi partime ve bana verirse, Bozcaada bağlarında yetişen üzümlerden elde edilen çok özel şarapları,  önümüzdeki yıl ulusal ve uluslararası boyutlarda yerli ve yabancı konukların beğenisine sunacağım ve bunun sürekliliğini de sağlayacağım. Bozcaada’yı hak ettiği şekilde temsil edeceğim, dünyaya tanıtacağım” dedi.

Adnan İlter
Adnan İlter


İlter açıklamasında şu ifadelere yer verdi; “Yerel gazetelerde Bozcaada belediye başkanı DP'li Mustafa Mutay'ın şarap tadım günleri ile ilgili açıklamaları yer alıyor. Sayın Mutay şarap tadım günlerinin yeni düzenlenen alkol yasası nedeniyle iptal edildiğini, iptal kararının gerekçesi olarak da yasa gereği şarap üreticiliği yapan firmaların endişe duyduğunu ve riske girmek istemedikleri için iptal kararı alındığını açıklıyor. Sayın Mutay burada risk alması gereken şarap fabrikası üreticileri değil, bizzat yerel yönetim olarak siz siniz. Bu süreci sadece şarap fabrikası üreticilerine değil, ada da işletmesi bulunan ve alkollü satış yapan her işletmeye iyi anlatmak bilgilendirmek zorundasınız. 8 yıldır düzenlenen bu kültürel etkinliği bu güne kadar ulusal ve uluslararası bir boyut kazandıra mamanız düşündürücüdür. İşi sadece şarap firmalarına bırakmanızın sonucunu bu yıl yeni çıkan yasa nedeniyle kamuoyu daha iyi gördü. Ancak tabi sayın Mutay'a bir teşekkür de etmek istiyorum. Geçtiğimiz günlerde yapmış olduğum basın açıklamasında kendisine sunmuş olduğum öneriyi dikkate almış. Sayın Mutay, yeni alkol düzenlenmesinin ulusal ve uluslararası sektörel fuarlara açık kapı bırakıyor önümüzdeki yıl yapacağız demiş...  Yasanın bugünde yarında gelecekte de uygulanabileceğini yeni anlamış oldu sanırım ama nedense elini çabuk tutamadığı neyi nasıl yapacağını bilmediği için bu yıl düzenlenecek olan 9. Şarap tadım günleri yapılamıyor. Bozcaada halkı bu iradeyi partime ve bana verirse, Bozcaada bağlarında yetişen üzümlerden elde edilen çok özel şarapları, ben önümüzdeki yıl ulusal ve uluslararası boyutlarda yerli ve yabancı konukların beğenisine sunacağım ve bunun sürekliliğini de sağlayacağım. Bozcaada’yı hak ettiği şekilde temsil edeceğim, dünyaya tanıtacağım. Ve dahası 20 senedir yapamadıklarınızı önce insan, sosyal belediyecilik, halkı karar alma süreçlerine dahil ederek birlikte yönetim anlayışımızla bizim kadrolarımız yapacaktır.”

10 Haziran 2013 Pazartesi

BOZCAADA ŞARAP TADIM GÜNLERİ, ŞARAP TADIM FUARI OLSUN


Adnan İlter
Adnan İLTER


Adı Bozcaada Belediye Başkan Adayları arasında ismi geçen Adnan İLTER den Şarap Tadım Günleri ile çarpıcı bir açıklama geldi,  İLTER yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi; “Birkaç gündür yerel gazetelerde yeni alkol yasası düzenlemesiyle ilgili haberler yer alıyor. Haberlerde Şarap Tadım Günlerinin kaderinin Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah GÜL’ün elinde olduğu belirtiliyor.


Tabi Sayın Cumhurbaşkanımız şuan yasayı incelemekte kararı birkaç gün içinde açıklanır. Diyelim ki Sayın Cumhurbaşkanımız yasayı inceledi ve uygulamama kararı vermedi, o zaman bir sorun yok.

Ya tam tersi olursa biz Bozcaada ki bağlardan yetişen oranın yerel fabrikalarında üretilen ada ekonomisine kazandırılan o çok özel şarapları tadamayacak mıyız ?

Bozcaada’nın bu önemli ve kültürel zenginliğinden vaz mı  geçeceğiz…

Yeni yasa teklifinde idari para cezalarının yanı sıra, alkollü  içkilerin her ne surette olursa olsun reklamı ve tüketicilere yönelik tanıtımının yapılamayacağı. Bu ürünlerin kullanılmasını ve satışını özendiren veya teşvik eden kampanya, promosyon ve etkinlik yapılamayacağı ifadeleri yer alıyor.  Ancak ulusal ve uluslar arası sektörel fuarlar hariç deniliyor. İşte tam da bu noktada Yerel Yönetim elini taşın altına koymalı.

Şarap fabrikalarının ev sahipliğinde gerçekleşen, müzik dinletileri ve minik konserlerle desteklenen bu kültürel etkinliğin içeriğini  daha fazla zenginleştirmeli ve  başka boyuta taşınmalı. Adı fuar olsun yada festival olsun devamlı geliştirerek   uluslar arası boyuta dönüştürülmeli.  Ama yeter ki olsun. Çünkü yerel şarap fabrikaları sahiplerinin bin bir türlü zorluklarla teşvikler alarak kurdukları bağlar ve bugüne kadar ki emekleri boşa gitmesin.

Bağcılık ve şarap üretimi Bozcaada’nın sembolü. Bozcaada’ya zenginliği bağlar getirdi. Bu nedenle kaderimizi hiç kimsenin eline bırakmamalıyız. Taksim Gezi Parkı direnişi gibi… Aynı zamanda bu fuar sosyal boyutu ile insanları birleştiren bir  özgürlük sembolü olsun. Çünkü böyle yasalar toplumu derinden sarsıyor, emekten, üretime, üretimden ekonomik anlamda kayıplara yol açıyor.

Bunun için yerel yönetimin çok fazla çaba göstermesi gerekiyor.

Bozcaada’nın bu kültürel zenginliği için sessiz kalmayalım, hızlı ve planlı bir şekilde ortak akılla etkinliğin adını değiştirerek, tadım günlerini yine yapalım… Yerel Yönetim sorumluluk al ve elini taşın altına koy.”

17 Mayıs 2013 Cuma

Sen Bozcaada isen eğer, hepimiz BOZCAADAYIZ…

Geçtiğimiz günlerde sanal medya da yayınlanan bir yorum dikkatimizi çekti.  DİSK-GENEL İş Sendikası Çanakkale Şube Başkanı Erdinç Uslan'ın sendikal mücadelede yol arkadaşlığı yaptığı siyasi mücadele verdiği arkadaşı Adnan İlter ile ilgili yapmış olduğu objektf ve gerçekleri yansıtan bu yorumu sizinle paylaşmak istedim.





İşte Erdinç Uslan'ın o yazısı


BEN BOZCAADAYIM DİYEBİLMEK…
Tıpkı Güzel bir kadına aşık olmak gibidir kimi sevgiler…Tutkuya dönüşür, heyecan verir, insanı yerinden duramaz hale getirir. 
Bir şehri, bir şehrin yaşayanlarını sevmek de öyledir işte…
Bozcaada, Ege denizinin kuzeyine yakın, Çanakkale Boğazının hemen çıkışında kendi halinde kendine özgü dokusuyla denize konmuş bir abide gibi Anadolu yarımadasına bakıyor sessizce…O kadar sessiz ki Anadolu yakası yaz aylarında tatilden tatile hatırlıyor bu tarihsel stratejik roller üstlenmiş abideyi.

Tatillerde de olsa Bozcaada’ya akan binlerce insanın şehrin dokusuna katkısı olmuş muhakkak. Dolayısıyla kozmopolit bir yapıyı görmek mümkün Ada’da… Ada halkı üzüm, balık ve turist gelirinden farklı bir kazanç imkanı bulamasa da kendi yağıyla kavrulur halde gündelik yaşamını sürdürmeye devam ettiriyor bir şekilde.


Ülkemizde yerel yöneticilik yapmak istediğinizde halk arasında yerel yönetici orada yaşayan insanlardan olmalıdır anlayışı hakimdir. Bunun en geçerli sebebi ise yöreyi bilen tanıyan birinin sorunların çözümünde daha faydalı olacağı düşünülür, hatta tanıdık birisidir genelde ve nazımız geçer nasılsa diyerek belediye başkanları yörenin kendi insanından çıkarılmaya çalışılır. Oysa işin gerçeği hiçte öyle olmaz, seçilen yörenin çocuğu denen insanların eğer bir vizyonları yoksa, sorunları çözebilme kapasiteleri sınırlıysa ve insan ilişkilerinde başarısızlarsa, hele ki yerel yöneticilik tecrübeleri yoksa başarılı olma şansları da yoktur. Nitekim Türkiye’deki pek çok belediyeye baktığımızda gördüğümüz en önemli sorunun bu olduğu açıkça bellidir. Sırf yöresel tercihler nedeniyle belediye başkanı seçilmiş insanların bırakın yöreye katkılarının olmasını kendisine oy veren seçmenlere bile tatminkar bir yöneticilik yapamaz haldedirler. 


Yerel yöneticilik tercihlerimizin bu anlamda kapasite, tecrübe ve yetenek unsurları üzerine kurulu yapılması gereklidir.
Bozcaada için de bu tablo aynı şekilde geçerli…Bir şehri, bir şehrin yaşayanlarını sevmek de öyledir işte dedim yukarıda az önce. Adnan İlter ismini Bozcaada’da duymayan yoktur sanırım. Uzunca bir süredir Bozcaada sevdasını Ada halkıyla paylaşan arkadaşımız, yapmaya çalıştığının ne olduğunu anlamayanlar tarafından ilk günlerde dalga geçilse de kendini Ada halkına kabul ettirmeyi başaran yetenekli, tecrübeli, kapasiteli ve hepsinden önemlisi gencecik bir insandır…
Yaklaşık 2 yıldır Ada’nın tüm sorunlarını kavrayıp, projeler geliştiren, Bozcaada ile yatıp Bozcaada ile kalkan neredeyse günlük mesaisinden arta kalan zamanının tamamını Bozcaada’ya harcayan bir insanın Ada tutkusu, yerel yöneticilik merakının da ötesine geçmiş durumda. Öyle ki oradaki insanlarla kurduğu diyalogları gördüğümüzde, Ada halkının ona olan sevgisini saygısını gördüğümüzde şaşkınlığımızı gizleyemiyoruz açıkçası. 


Bozcaada halkı kendisinden gördüğü, kendisinin bir parçası olarak kabul ettiği gencecik bir insanın Bozcaada için bulunmaz bir nimet olduğunu fark etmiş ve kardeşimize sahip çıkmıştır. Sevgili Adnan kardeşimize kimsenin hayal bile edemeyeceği bir tabloyu kendi tırnaklarıyla kazıya kazıya, hiçbir destek almaksızın tamamen halk için kendini adadığını, orada yaşayan halka anlatabildiği için teşekkürlerimi sunuyorum. 

Sevgili Bozcaada’lıların da Adnan İlter kardeşimizi bağırlarına basmaları ve ona sahip çıktıklarını görüyoruz ki bu da iletişimin karşılıklı oluştuğunun bir göstergesi.


Bozcaada, Türkiye için her anlamda çok önemli, ancak Bozcaada’yı Türkiye’ye mal edecek bir belediyecilik anlayışından yoksun yönetiliyor. Dış dünyaya kendisini kapatmış dar kalıplar içinde iletişim sorunları olan bir yerel yöneticilik anlayışı belli ki Ada halkını da rahatsız ediyor. Yaklaşan yerel seçimler sürecinde Adnan İlter arkadaşımızın makam ve mevki sevdası ile değil en az bir Bozcaadalı kadar Bozcaada Aşkı ile göreve talip olduğunu Bozcaada için, yapabilecek çok şeyi olduğunu söylemiş olduğu şu basit cümlesinden anlayabilmek mümkün “ BEN BOZCAADAYIM …”
Yolun açık olsun sevgili dostum, Yerel yöneticiliğe yepyeni soluklar getireceğine Bozcaada’ya terinin son damlasına kadar hizmet edeceğine ve Ada’yı bambaşka bir yaşam alanı haline getireceğine hiç şüphem yok. 


Sen Bozcaada isen eğer, hepimiz BOZCAADAYIZ…

3 Mayıs 2013 Cuma

Bozcaada da 1 Mayıs coşkusu


Bozcaada da bu yıl ilk defa Belediye işçilerinin ve halkın katılımı ile 1” Mayıs coşku içerisinde kutlandı



Bozcaada da.Belediye İşçileri 1 Mayıs ta tatil yapmadı. Belediye başkanı Mustafa Mutay’ın izin vermediği işçilere DİSK/GENEL İş sendikası Çanakkale şubesi sahip çıktı.   Çanakkale deki 1 Mayıs kutlamalarının ardından Bozcaada’ya giden sendika üyeleri büyük bir kalabalık tarafından karşılandı.
Kortej Bozcaada iskelesinden  ''YAŞASIN 1 MAYIS,İŞÇİYİZ HAKLIYIZ KAZANACAĞIZ,EMEK SÖMÜRÜSÜNE SON, İŞ EKMEK ÖZGÜRLÜK'' Sloganları eşliğinde halka ve esnafa karanfil dağıtarak bozcaada mezarlığında yatmakta olan  1 MAYIS 1977 de Kazancı yokuşunda hayatını kaybeden Kıymet Kocamış’ın mezarını ziyaret etti.



Ziyaretin ardından iskeleye geri dönen gurup coşku içerisinde 1 Mayıs’ı kutladı.