belediye etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
belediye etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

11 Eylül 2013 Çarşamba

BELEDİYENİZE DOKUNUN...

Bilgi teknolojilerine bağlı yaşanan değişimlere ayak uydurarak, teknolojik altyapısını da gün geçtikçe yenileyen Çanakkale Belediyesi'ne IOS veya Android işletim sistemli cep telefonlarını ve tablet bilgisayarlarını kullanarak 7 gün 24 saat dünyanın her yerinden ulaşmak mümkün olacak.

Çanakkale Belediyesi ile ilgili haberler, duyurular, iletişim bilgileri, yardım masası, şikayet-öneri sistemi, etkinlik takvimi ve kültür haberleri gibi daha bir çok başlığın yer alacağı uygulamaya apple store ve google play store´dan ücretsiz olarak ulaşabilirsiniz.

7 Ağustos 2013 Çarşamba

CHP'Lİ GENÇ TAŞERON İŞÇİSİ MECLİS ÜYELİĞİNE ADAY

CHP'Lİ Genç Taşeron İşçisi Zafer Durmaz Cumhuriyet Halk Partisinden Çanakkale Belediye Meclis üyeliğine aday oldu.

Zafer Durmaz konu ile ilgili yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi; ""ONURLU yürüyüşümüze çıktığımız bu yolda,başta Kamu Kurum ve kuruluşlarında çalışan TAŞERON İŞÇİLERİ,geçici mevsimlik ve kadrolu işçileri,MEMURLARI,emekçileri,Çanakkalede işsizlikle mücadele eden tüm genç arkadaşlarımı,haksızlığa uğramış onurlu insanları ve çok değerli Çanakkale Halkını temsilen ONURLU AHLAKLI ve İLKELİ siyasetin merkezindeki tek çatı olan CUMHURİYET HALK PARTİSİ'NDEN Çanakkale Belediyesi MECLİS ÜYELİĞİNE adayım.İl ve Merkez ilçe örgütümün inisiyatifi ve takdiri doğrultusunda en kısa zamanda adaylık başvurumu yapacağım.


22 Temmuz 2013 Pazartesi

HAŞARE İLE MÜCADELE ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR…

Temizlik İşleri Müdürlüğü tarafından karasinek ve diğer haşerelere karşı başlatılan mücadele sürdürülüyor.

 İçinde bulunduğumuz yaz mevsimi sebebiyle özellikle kentteki tüm çöp konteynerleri yıkanıp dezenfekte edildikten sonra haşerelere karşı ilaçlanıyor.

Çalışmalar yaz boyunca devam edecek.

7 Haziran 2013 Cuma

ÇANAKKALE BELEDİYESİ‘NDEN ATIK YAĞ TOPLAYAN FİRMALARA TEŞEKKÜR PLAKETİ


Çanakkale Belediyesi 2007 yılından bu yana yürüttüğü “Bitkisel Atık Yağların Ayrı Olarak Toplanması Projesi”  faaliyetleri kapsamında atık yağlarını ayrı olarak toplayan ve çevreye katkıda bulunan işletmeleri ve Atık Pil Toplama Kampanyası'na katılan  Anafartalar İlk Okulu'nu, Belediye Meclis Salonu'nda düzenlenen törenle teşekkür plaketi ile ödüllendirdi.





Belediye Başkan Vekili Muharrem Erkek,   İl Emniyet Müdürü Osman Zoroğlu, Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Namık Güver, Belediye Başkan Yardımcıları Ali Sürücü ve Adnan Albayrak ve plaket almaya hak kazanan firma yetkilileri ile Anafartalar İlk Okulu Müdürü Suat Ürüt ve öğrencilerin katıldığı törende konuşan Çanakkale Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü Aysun Kavcar, atık yağların ayrı bir şekilde toplanmasının önemine bir kez daha dikkat çekerek, proje kapsamında 6 yıl içinde Çanakkale il merkezinde toplam 32 bin 255 ton bitkisel atık yağ toplandı ifade etti. Kavcar, projeye katılarak destek veren işletmelere çevre duyarlılığına gösterdiği hassasiyet nedeniyle teşekkür etti.

Konuşmaların ardından Çanakkale'de sırasıyla en fazla atık yağ toplayan 2890 kg ile Kolin Otel, 2680 kg ile Dardanel Gıda, 2425 kg ile Napoli Pizza, 2020 kg ile Hangover, 1785 kg ile Truva Otel,1710 kg ile Pizzeria Di Napoli, 1690 kg ile Doyum Yemek, 1280 kg ile Pizza Pizza, 1175 kg ile Polis Denizevi, 1155 kg ile Yalova Restaurant'a plaketleri verildi.

6 Haziran 2013 Perşembe

ÇANAKKALE DEVLET HASTANESİ MAHKEME KARARIYLA TESCİLLENDİ...

Çanakkale Devlet Hastanesi mahkeme kararı ile tescillendi. 




Davacı Çanakkale Belediye Başkanlığı tarafından Çanakkale Devlet Hastanesi’nin 2863 sayılı Kanun kapsamında tescil edilmesi istemiyle yapılan başvurunun yapının, Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı örneği ve geçiş dönemi yapılarından olmadığından bahisle tescil edilmesine gerek olmadığı yolunda tesis olunan 27.05.2009 tarih ve 4308 sayılı Çanakkale Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu kararının; kentin ilk hastanesi olan Çanakkale Devlet Hastanesi’nin Cumhuriyet ilk yıllarında yapıldığı, binanın yakın çevresinde doğal sit alanı ile yine tescilli bir yapının bulunduğu, yakın çevresiyle de bir bütünlük oluşturduğu, binanın tescil için gerekli nitelikleri taşıdığı, bu nedenle tescil edilmesi gerektiği iddia edilerek iptali istenilmişti.
Hüküm veren Çanakkale İdare Mahkemesi’nce, 23.10.2009 tarih ve E: 2009/367, K: 2009/660 sayılı kararının, Danıştay Ondördüncü Dairesi’nin 12.06.2012 tarih ve E:2011/10838, K:2012/4631 sayılı kararı ile bozulması üzerine bozma kararına uyularak dava dosyası yeniden incelenmek suretiyle işin gereğini görüştü. Belediyemizin savunmasına ve 08.01.2013 tarihinde mahallinde yapılan keşif ve bilirkişi incelemesi sonucunda; Çanakkale Devlet Hastanesinin köşeleri iyice yuvarlatılmış taşıntılı giriş bölümüyle 1936 Mimari Ernst Arnold Egli cephe özelliklerini yansıttığı, bunun dışında yapının giriş cephesinin karşısında yer alan tescilli Halk Bahçesi ve bitişik parselinde yer alan tescilli Cumhuriyet İlköğretim Okulu’nun dava konusu yapı ile birlikte değerlendirilmesi gereken kültür ve tabiat varlıkları olduğu, Çanakkale’de ilk hastane hizmetinin 01 Mart 1920 tarihinde 25 yataklı olarak 18 Mart İlköğretim Okulunda verilmeye başlandığı, bu binanın zamanla yetersiz kalması nedeniyle 1935 yılında dava konusu yapı inşa edilmeye başlandığı ve Aralık 1938’de bitirilerek hizmete açıldığı, söz konusu binaya, 1942’de çocuk, 1945’te kulak-burun-boğaz ve göz 1972’de 300 yataklı yeni bina, 2004’de ise 100 yataklı yeni poliklinik bölümleri eklendiği, dolayısıyla bu yapının, Çanakkale kenti açısından mahalli ve tarihi bağlamda simgesel bir özellik taşımakta olduğu, Devlet hastanesinin, burada kalabilen birkaç doğal ve mimari kalıntıyla birlikte şehrin bu bölümüne kimlik veren bir eser konumda olduğu ve bu nedenle de korunması gerekli kültür varlığı niteliği taşımakta olduğu, Çanakkale’de günümüze ulaşabilen Cumhuriyetin ilk dönemine ait yapıların çok az olduğu ve bunların da hızla yok olduğu dikkate alınırsa, kent tarihine ait bir dönemi simgeleyen yapının korunması da önem kazanmakta olduğu, Devlet Hastanesi, başkentteki, veya İstanbul’daki çağdaşlarıyla kıyaslandığında daha mütevazi olmakla birlikte, dönemin hususiyetlerini yansıtan bir taşra örneği olması açısından önemli olduğu, dava konusu yapının bu özellikleri bakımından bir dönemin özelliklerini gösteren korunması gerekli kültür varlığı niteliği taşımakta olduğu ve yukarıda da belirtilen özellikleri dolayısıyla 2. grup kapsamında değerlendirilmesi gerektiği şeklinde tespit ve görüşlere yer verilmiştir. Dava konusu yapının Çanakkale İli Merkez, Arslanca Mahallesi, 32L-4C pafta, 365 ada, 138 sayılı parselde Maliye Hazinesi adına kayıtlı taşınmaz üzerinde bulunan Çanakkale Devlet Hastanesi’nin 2863 sayılı Kanun kapsamında tescil edilmesi istemiyle Çanakkale Belediyesi tarafından yapılan başvurunun reddine ilişkin 27.05.2009 tarih ve 4308 sayılı Çanakkale Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu kararında hukuka uyarlık bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Açıklanan nedenlerle,  Çanakkale İdare Mahkemesi 2013/170 sayılı karar ile dava konusu işlemin iptaline Danıştay’ a temyiz yolu açık olmak üzere, 08.03.2013 tarihinde oy birliği ile karar vermiştir.
Çanakkale Devlet hastanesinin Cumhuriyet Dönemi Sivil Mimarlık örneği olarak tescillenmesi gerektiği mahkeme kararı ile de belirlendi.

10 Mayıs 2013 Cuma

Vedat Mekik ile 1 yıllık anlaşma sağlandı


Çanakkale Belediyespor yönetimi yeni sezon için transfer çalışmalarına başladı. Yönetim öncelikle Çanakkale Belediyespor Bayan Voleybol Takımı'nı 1. Lige çıkaran Teknik Direktör Vedat Mekik ile 1 yıl daha anlaşma sağladı. 




Teknik ekip önceki gün menajer Atilla Aydın ile bir araya gelerek fikir alış-verişinde bulundu. Belediyespor Yönetimi transferde öncelikli olarak şampiyon olan ekipten sporcularla anlaşmak ardından da 1. Ligde kalıcı olacak şekilde bir ekip kurmaktan yana olacaklarını belirttiler.
Yönetim, öncelikli olarak Hoca Vedat Mekik’in raporu doğrultusunda takıma pasör ve libero almayı hedefliyor.

23 Nisan 2013 Salı

BİR KÜMES MÜZİKALİ...

Çanakkale Belediyesi Kültür Etkinlikleri kapsamında 20 Nisan 2013 Cumartesi günü Tiyatro Alkış tarafından “Bir Kümes Müzikali” adlı çocuk oyunu sahnelendi.
  
90. Yıl Gösteri Merkezi’nde 11:00 ve 13:00 olmak üzere 2 seans çocuklarla buluşan oyun, Tonton Dede’nin yaşlandığı için içinde tavukları, civcivi ve köpeği olan kümesini başkasına devretmesiyle başlıyor. Ancak yeni sahiplerinin gelmesiyle kümesteki barış ve huzur ortamı bozuluyor ve macera başlıyor.
Müzikler ve danslar eşliğinde yaşadığımız yerde huzurlu ve barış içinde olmamızın ne kadar önemli olduğunu anlatan oyun çocuklar tarafından ilgiyle izlendi.


Kültürel etkinliklerinde çocukları hiçbir zaman unutmayan Çanakkale Belediyesi 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinlikleri kapsamında” Tahta At Çocuk Şenliği” düzenliyor. 23 – 24 Nisan 2013 tarihlerinde, Halk Bahçesi’nde 13:00 – 19:00 saatleri arası düzenlenecek şenliğe tüm çocuklar ve aileleri davetlidir.

8 Nisan 2013 Pazartesi

Çanakkale Belediyesi'nden ÇOMÜ Kütüphanesi'ne Bağış


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin (ÇOMÜ), Çanakkale Savaşlarının 100. yılı nedeniyle 1915’te şehit düşen öğrenciler için düzenlediği 1 Milyon Kitap Kampanyası’na bağışlar devam ediyor. 
Çanakkale Belediye Başkanlığı da bu kampanyaya destek vererek ÇOMÜ Kütüphanesine 524 kitap bağışladı. Bağış seremonisi ÇOMÜ Kütüphanesi’nde Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Rektör Prof. Dr. Sedat Laçiner, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Şükriye Aras Hisar, Genel Sekreter Mustafa Yollu, Belediye Meclis Üyeleri Cem Belli ve Eren Kemerli’nin katılımıyla gerçekleşti.
Öncelikle Belediye Başkanı Gökhan ve beraberindekilere ÇOMÜ Kütüphanesini gezdiren Rektör Laçiner, kütüphaneye hergün çok kıymetli bağışlar yapıldığını belirterek; “Biliyorsunuz 2015 yılına kadar hedefimiz 1 milyon kitap. Bu hedef aynı zamanda Türkiye'nin en büyük üniversite kütüphanesi oluşturma hedefidir” dedi.


“Çanakkale Şehitleri’nin Hatıralarını Yaşatabilecek En İyi Yol, Yanı Başlarında İyi Bir Üniversite ve İyi Bir Kütüphane Kurmaktır”
Rektör Laçiner konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bu kampanyaya 2015 hedefi koyarken şöyle bir mantıkla hareket ettik. Çanakkale savaşları 1915 yılında yapılırken pek çok genç, liseli, üniversiteli öğrenciler tahsilini yarım bıraktı ve burada savaşmayı tercih etti. Burada hayatlarını feda ettiler. Okuyamadıkları çok sayıda kitap kaldı. Bu gençlerin tahsillerinin eğitimlerinin devam ettirilmesi gerekiyor. Kanaatimizce Çanakkale şehitleri için hatıralarını yaşatabilecek en iyi yol herhalde yanı başlarında çok iyi bir üniversite, çok iyi bir kütüphane kurmaktır. Yapılan abideler, anıtlar, heykeller, mezarlar bunlar tabiî ki anlamlı. Bir vefa duygusuyla yapılmışlardır. Ama asıl anlamlı olan şey, yapılacak asıl abide Dünya'nın, Türkiye'nin en iyi kütüphanelerinden birini yanı başlarında inşa etmek, yükseltmektir. Biliyorsunuz şehitlikteki abide de vatandaşlarımız bağışlarıyla gerçekleştirilmiştir. Büyük bir kampanyayla yapılmıştır. Biz buradaki kütüphanenin de abide gibi bağışlarla gerçekleşmesini bu bağlamda çok önemsiyoruz. Çünkü sadece devletin imkânlarıyla bunu yapabilmek kolay değil. Yapılabilse bile her bir taşında tuğlasında her bir kitabında vatandaşların katkısının olması buraya onların katılımını sağlamış oluyor. Bir duygusallık da sağlanmış oluyor. Yani kütüphaneye bakan herkes diyor ki; bu abidenin, bu kütüphanenin içinde benim de bir payım var. Bugüne kadar Iğdır'dan Antalya'ya, Hatay'dan Malatya'ya kadar Türkiye'nin her yanından kitaplar yağıyor. Yani gerek kütüphanenin depolarında, gerekse bizim rektörlüğümüzün depolarında her gün koliler dolusu kitap geliyor. Bu bizi son derece mutlu ediyor.”
“Çanakkale'den Çanakkale’deki Kurumlardan, Kişilerden Gelen Kitapların Bizim İçin Çok Ayrı Bir Yeri Var”
Çanakkale Belediyesi tarafından yapılan bağışın çok önemli ve anlamlı olduğuna vurgu yapan Laçiner, “Çanakkale'den Çanakkale'deki kurumlardan, kişilerden gelen kitapların bizim için çok ayrı bir yeri var. Raflara koyarken daha bir sevinç içerisinde koyuyoruz. Sayın Başkanın üniversiteye vermiş olduğu kıymetin farkındayız. Onun bir parçası olarak Çanakkale Belediyesi’nin de bu kampanya içerisinde yer alması bizleri çok mutlu etti. Ben bu vesileyle Çanakkale Belediyesi'ne ve Sayın Başkanımıza çok teşekkür ediyorum. Örnek bir davranış oldu. Üniversitenin bütün Çanakkale'ye ait olduğunun da bilincinde kendisi, onu da biliyorum. O bağlamda tekrar kendisine ve meclis üyelerimize çok teşekkür ediyorum. Sağ olunuz. İyi ki buradasınız” dedi.
“ÇOMÜ Çanakkale İçin Olmazsa Olmaz”
Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Üniversitenin Çanakkale için olmazsa olmaz olduğunu her defasında ifade ettiğini vurgulayarak; “Üniversite ile olan işbirliklerimizi olabildiğince yoğunlaştırmaya çalışıyoruz. Ortak projeler yapıyoruz ki Çanakkale de üniversitesi olduğunu ve bu üniversitenin kendisi için ne kadar önemli olduğunun bilincinde olsun” dedi.
Gökhan şöyle devam etti:
“1990’lı yılarda Çanakkale’de bir üniversite olmalı derken Çanakkale’nin yaşamının, coğrafi yapısının, kültürel yapısının burada iyi bir üniversiteye olanak sunduğunu söyledik. Ancak burada sadece bir üniversite kurulmasını değil, bu üniversitenin bir iddia taşıması gerektiğini de söyledik. Nitekim her geçen yıl ÇOMÜ’nün isim yapan fakülteleri artıyor. Japon Dili ve Edebiyatı Bölümü adından sıkça bahsettiren bir bölüm olmuştur. Eğitim Fakültesi önemli bir fakülte olarak adını duyurmuştur. Yeni kurulmasına rağmen Tıp Fakültesi parlayan bir fakülte haline gelmiştir. Bunun yanı sıra İlahiyat Fakültesi yeni yapısıyla burada önemli bir yer tutacak. Sadece Çanakkale için değil tüm Türkiye, Balkanlar, Orta Asya’daki çocukların burada eğitim görmesine fırsat tanıyacak. Bütün bunların olabilmesi için bir iddiası olmalı.  İddiası olan bir üniversite için buranın bilgi kaynaklarının da çok iyi, çok zengin olması lazım. Bunların başında da tabii kütüphane geliyor. ÇOMÜ Yönetimi tarafından ortaya konan  ‘Şehitler İçin 1 Milyon Kitap’ iddiası çok önemli ve doğru bir iddiadır. Evet, üniversitemiz var, üniversitemiz kütüphanesi Türkiye’de birinci, dünyada da sayılı üniversite kütüphaneleri arasına girecektir. Üniversite yönetimi tarafından konan bu iddiaya 2015 yılında ulaşmış olacağız. Biz de Çanakkale Belediyesi olarak bu projenin içerisinde yer almalıydık. Yer alıp örnek olmalıyız ki diğer kurum ve kuruluşlara teşvik olsun. Kütüphane idaresi tarafından belirlenen çeşitli branşlarda 524 kitap katkısı yaptık. 2015 yılına kadar da bu katkıyı sunmaya devam edeceğiz. Diğer kurum ve kuruluşlar, eğitime meraklı herkesin bu katkıyı sunmaya davet ediyorum.”


“Bu Kentin Yöneticileri Mutlaka Üniversiteye Sahip Çıkmalıdır ve Kıymetini Bilmelidir”
Bulunduğu kent ve konumu itibariyle ÇOMÜ’nün 2023 senesine kadar Türkiye’de ilk 10 üniversite arasında yerini alması gerektiğini belirten Başkan Gökhan, “Bu bir hayal değildir ve yapılabilir. 2023 senesinden sonraki hedefimiz ise 2050 yıllarında ÇOMÜ’nün Türkiye’nin ilk üç üniversitesi arasında yerini alması olmalıdır. ÇOMÜ’de bu potansiyel vardır. Dolayısıyla üniversitenin bu yoldaki hedefine katkılarımız devam edecektir. Biz olsak da olmasak da bu kentin yöneticileri mutlaka üniversitesine sahip çıkmalıdır ve kıymetini iyi bilmelidir” dedi.