Çanakkale Belediyesi'nin kent genelinde gerçekleştirdiği alt ve üst yapı çalışmaları devam ederken, Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ise, çalışmaları düzenli olarak yerinde inceliyor.
Kent genelinde devam eden çalışmaları takip ettiği teknik inceleme gezilerine devam eden Başkan GÖKHAN, son olarak Atatürk Caddesi'nde devam eden üst yapı çalışmalarını yerinde inceledi. Kentin ana arterlerinden biri olan Atatürk Caddesi'nde Belediye kavşağından başlayarak Bölge Trafik mevkiine kadar devam edecek olan çalışmalar kapsamında cadde üzerinde devam eden çalışmaları inceleyen Başkan GÖKHAN, teknik ekipten de bilgi aldı.
Beraberindeki heyet ile birlikte tek şeritte devam eden yol yapım ve kaldırım döşeme çalışmalarını inceleyen Başkan GÖKHAN, Atatürk Caddesi'ne paralel olarak ara sokaklarda da sürdürülen çalışmaları takip etti, bilgi aldı.
Ülgür Gökhan etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Ülgür Gökhan etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
11 Eylül 2013 Çarşamba
30 Ağustos 2013 Cuma
Barış isteği tükenmesin
Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan 1 Eylük dünya barış günü mesajı yayınladı
Başkan Gökhan mesajında şu ifadelere yer verdi; "Zıt kavramlar, her zaman birbirini çağrıştırır. Kötü iyiyi, çirkin güzeli ve savaş barışı…
Peki, iyiyi yakalayabilmek için önce kötüyü mü görmek gerekir?
Ya da barışı yaşamak için önce savaşmak mı?
Bir Kızılderili Atasözü der ki; “İnsanın ruhundaki barış yoksa ne fertler, ne milletler arasında barış olabilir.”
Dünya döndüğü sürece iyinin yanında kötü her zaman olacak ne yazık ki.
Ancak biz bazı şeyleri önce kendi içimizde, kendi benliğimizde başlatır, etrafa iyi, olumlu, güzel ve barış dolu gözlerle bakarsak, belki üzerinde yaşadığımız dünya daha yaşamaya değer bir yer olur ve bu sayede evrensel değerler gerçek yerini bulur.
1 Eylül Dünya Barış Gününde; içimizdeki, içinizdeki barışın asla tükenmemesi; evde, işte, okulda, yolda, tüm yaşam alanlarımızda, barış içinde, huzurlu bir dünya dileğiyle, Ortadoğu’da, Afrika’da ve dünyada savaşların yaşandığı her yerde, silah seslerinin susmasını, gözyaşlarının dinmesini diliyorum."
ENGELLİ KENTLİLER İÇİN TOPLU TAŞIMADA BÜYÜK KOLAYLIK...
Çanakkale Belediyesi tarafından engelli kentillere
yönelik yapılan kentsel düzenlemelere ek olarak ulaşım alanında da engelleri
ortadan kaldırmak ve daha rahat bir şekilde kent içi ulaşımlarını sağlamak
amacıyla şehiriçi toplu taşıma sisteminde kullanılan belediyemize ait
araçlarının tümü, TSE standartlarına uygun engelli otobüsleri haline
dönüştürüldü.
Cumhuriyet Meydanı'nda gerçekleştirilen engelliler için
özel tasarlanmış araçların tanıtımına Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, Belediye
Meclis Üyeleri Ümit BURUNLULAR ve Mehmet Çetin ERSAN, Çanakkale Belediyesi
Ulaşım Hizmetleri Müdürü Hayati GÜRSES ile engelli kentlilerimiz katıldı.
Engelli araçlarının tanıtımını gerçekleştiren Belediye
Başkanı Ülgür GÖKHAN,yaptığı açıklamada Çanakkale Belediyesi bünyesinde bulunan
engelli otobüslerinin sayısının bu yıl 4'e çıkarıldığını, ayrıca mevcut 7 adet
otobüsün de Ağustos ayı içerisinde engelli otobüsü haline dönüştürülerek toplam
11 otobüsün tamamının engellilere yönelik hizmet verdiğini kaydetti. Başkan
GÖKHAN, bunlarla birlikte, Çanakkale Belediyesi bünyesinde çalışan S.S. 18 Nolu
Şehiriçi Minibüsçüleri ve Motorlu Taşıyıcıları Kooperatifi bünyesinde de 10
adet engelli otobüsünün hizmet verdiğini, bunlara ek olarak 2 adet 12 metrelik
engelli otobüsü siparişi de verilerek bu sayının Eylül ayı başı itibariyle12'ye
çıkacağını, böylelikle şehir içinde engellilere hizmet veren otobüs sayısının
23'e ulaşacağını sözlerine ekledi. Başkan GÖKHAN, engelli kentlilerimize
yönelik şehiriçi ulaşımda da kolaylık sağlama adına, süratle diğer araçların da
engelliler için kullanılabilir hale getirilmesi için çalışmaların devam
ettiğini açıkladı. GÖKHAN, otobüslere montaj edilen engelli aparatların 13 bin
750 TL, 7 adet engellilere uygun araçların da toplam bedelinin 113 bin 575 TL maliyeti
olduğunu açıkladı.
Araç tanıtımına katılan Belediye Meclis üyesi Ümit
BURUNLULAR ise, kendisinin de engelli olduğunu hatırlatarak, "Hem Belediye
Meclis üyesi olarak hem de engelli olarak, olması gerekenin en güzeli olmuş
diye düşünüyorum. Sonuçta bizler için araçlarımızın kalitesinin dışında rahat
inip binebilmek de önemli. Bu araçlarla birlikte engellilerimiz herhangi bir
yardım almaksızın araçlara rahatlıkla inip binebilecekler. Bu anlamda Belediye
Başkanımıza ve belediyemiz çalışanlarına teşekkür ediyorum" diye konuştu.
Konuşmaların ardından Meclis üyesi Ümit BURUNLULAR ve
engelli kentlilerimiz engelli aparatları monte edilen araçlara binerek test
etti. Engelli kentlilerimiz araçları çok beğendiğini ifade ederek, ulaşım
alanında kendileri için büyük kolaylık olduğunu ifade etti.
Etiketler:
Çanakkale,
Kripto,
Ülgür Gökhan,
ümit burunlular
26 Ağustos 2013 Pazartesi
BAŞKAN GÖKHAN, 50. ULUSLARARASI TROİA FESTİVALİ‘Nİ DEĞERLENDİRDİ...
Belediye
Başkanı Ülgür GÖKHAN, 12-16 Ağustos 2013 tarihleri arasında düzenlenen ve 50
yılı geride bırakan Uluslararası Troia Festivali'nde emek veren Belediye
personeli ve festivalin
kentlilere duyurulması adına katkı vererek özveriyle çalışan basın mensupları ile kahvaltılı toplantılarda
buluştu.
Başkan
GÖKHAN, personel ve basın mensuplarına hem teşekkür etti hem de festivali
değerlendirdi.
Başkan
GÖKHAN ilk olarak geçtiğimiz Cumartesi günü, festival boyunca emek veren
Belediye Personeli ile kahvaltıda bir araya geldi. Başkan GÖKHAN, bu yıl ki
festivalin sorunsuz bir şekilde geçtiğine değinerek, kentlilerin de oldukça
keyifli bir beş gün geçirdiğini söyledi. Başkan GÖKHAN, Uluslararası Troia
Festivali için bir yıl öncesinden çalışmaya başlayan, festival boyunca da
etkinliklerin sorunsuz bir şekilde gerçekleşmesine katkı sağlayan personele
teşekkürlerini sundu.
Başkan
GÖKHAN, festivalin değerlendirme toplantısı için ise, basın mensuplarıyla
ayrıca bir araya geldi.
1963
yılında başlatılan festivalin, 50. yılının kutlanması nedeniyle farklı olmasına
özen gösterdiklerine dikkat çeken Başkan GÖKHAN, "Bu yıl yapılan
festivalin, 50. yıl olması dolayısıyla diğerlerinden biraz daha farklı olmasını
istedik. Çanakkale Belediyesi ekibi, yaklaşık bir yıldır bu festival için
çalıştı. Sonuç itibariyle baktığımızda, Çanakkale'de hem sanatçı nitelikleri
itibariyle hem katılım itibariyle, ayrıca daha geniş alanlarda festivalin hissedilmesi
adına çok farklı bir festival geçirdik" diye konuştu.
"MÜHİM
OLAN ÇANAKKALE HALKININ FESTİVALİ YAŞAMASIYDI"
50.Uluslararası
Troia Festivali etkinlikleri kapsamında kentte gerçekleşen, Volkan KONAK,
Gripin, Kerem GÖRSEV Trio, İnce Saz, Erdal AKKAYA ve Duisburg Filarmoni
Orkestrası ile Sezen AKSU konserleri gibi etkinlikler ile diğer sergi, tiyatro,
gösteri, açık hava konserleri gibi etkinliklerin kentliler tarafından büyük
ilgi gördüğüne ve geri dönüşlerin oldukça olumlu olduğuna değinen Başkan GÖKHAN, "Bu etkinlikler kentte gerçekleşirken,
esas olan Çanakkale halkı bu festivali yaşadı. Mühim olan buydu. Nitekim
emniyet kayıtlarına göre, bir gecede 50 bin kişinin sokaklarda olduğu
söyleniyor. Bu nüfusun yarısına denk gelen önemli bir rakam. Çanakkale halkı
beş gün boyunca sokaklarda oldu, moral buldu. Bu kentte yaşamanın sevincini
tattı" dedi.
Festivalin
bu yılki sloganlarının birinin de "Şansımı Seviyorum" olduğuna dikkat
çeken Başkan GÖKHAN, "Festival kapsamında Çanakkale'de mutlu bir halk
kitlesi oluştu. Bir kentte yaşama sevinci ve bunu paylaşmak çok önemlidir. Bu
açıdan da baktığımızda festivalin halk üzerindeki yansımalarının olumlu
olduğunu söyleyebiliriz" şeklinde konuştu.
ESNAFLAR
DA MEMNUN OLDU
Festivalin
kent içerisinde ticaret yapan esnaflara da olumlu yansımalarının olduğunun
altını çizen Başkan GÖKHAN, "Festival aynı zamanda esnafın da yüzünü
güldürdü. Beni yolda gören esnaflarımız teşekkür ediyorlar. Gece yarılarına
kadar iş yapabildiklerinden bahsediyorlar. Çünkü festival için sadece Çanakkale'den
değil, ilçelerden ve Çanakkale dışından da konuklar gelmesi ile birlikte
esnafın da yüzü gülmüş oldu. Esnafların da kazanç elde etmesi de son derece
önemliydi" dedi.
"ÇANAKKALE
BELEDİYESİ'NİN PERFORMANSI YÜKSEK"
50.Uluslararası
Troia Festivali'nde gerçekleştirmiş olduğu etkinlikler ile ulusal alanda da
adından söz ettiren Çanakkale Belediyesi'nin yerel yönetim hizmetleri açısından
yüksek bir performans sergilediğini ifade eden Başkan GÖKHAN, sözlerini şöyle
sürdürdü; "Çanakkale Belediyesi bütçesiyle, yatırımlarıyla çok ciddi işler
yapmakta. Bütçesinin büyük bir bölümünü yatırım harcamalarına ayırıyor.
Personel harcamalarına boğulmamış, cari harcamalar içerisinde kaybolmamış,
işçisine, kamuya borcu olan bir belediye değil. Tam tersine bunları zamanında
yerinde görevlerini yerine getiren ama aynı zamanda yatırım yapan, araç gereç
alan, gayrimenkullerini artıran, tasarruf eden bir belediye. Yaptığımız herşey
Çanakkale halkının katkıları ile oluyor. Çanakkale Belediyesi'nin toplam
gelirleri içerisindeki öz kaynakları yüzde 68 seviyesindedir. Yani biz
Ankara'dan gelen paranın çok daha üzerinde burada kaynak yaratıyoruz. Onun için
bu sene ödülümüzü 50 yıl boyunca bu festivali sürdürebilen, buna kaynak
aktarabilen Çanakkale halkına verdik."
"KENTLİLERİMİZ
DÖRT DÖRTLÜK BİR FESTİVAL YAŞAMAYI HAK EDİYOR"
"BU
BİR KONSER DEĞİL, FESTİVAL..."
Yerel
basında yer alan ve festival kapsamındaki konserlerin Stadyum yerine Cumhuriyet
Meydanı'nda düzenlenmesine ilişkin çıkan bazı haberlere yönelik açıklamalarda
da bulunan Başkan GÖKHAN, "Bu bir festival, konser değil. Bunu
karıştırmamak lazım. Eğer stadyumda yapsaydık adı konser olurdu. Artık
Cumhuriyet Meydanı'na sığmıyoruz, evet doğrudur. Ama bunun çözümü stadyumda
yapmak değildir. Çözümü en kısa zamanda, örneğin Hamidiye Tabyaları'nı konser
ve gösteri alanı haline dönüştürmektir" diye konuştu.
"ARTIK
ÇITAYI YÜKSELTMEK LAZIM"
Çanakkale
halkının festival ile ilgili geri dönüşlerinin olumlu olduğuna bir kez daha
değinen Başkan GÖKHAN, "Halkımızın çok önemli bir bölümünün bu
etkinliklerden memnun olduğunu algılıyorum. Bana öyle geri dönüşler oluyor.
Çanakkale halkının mutlu olmasından, festivalin beğenilmesinden dolayı da
ayrıca mutlu oluyorum. Artık önümüzdeki yıllarda daha farklı etkinlikler
olabilir. Konseptler yaratılabilir. Zira artık bu festivalin üzerine çıkılması
lazım. Çanakkale halkı da bu beklenti içinde olacaktır" şeklinde konuştu.
Başkan
GÖKHAN, festival öncesinde gerekli tanıtımın yapılmasına katkı veren, festival
boyunca da yayınları ile etkinlikleri kentilere duyuran basın mensuplarına da
teşekkür etti.
21 Ağustos 2013 Çarşamba
ESKİ BAKAN ÜÇPINARLAR‘DAN BAŞKAN GÖKHAN‘A ZİYARET...
Çevre Eski Bakanı Hamdi ÜÇPINARLAR, Belediye Başkanı Ülgür
GÖKHAN'ı makamında ziyaret etti.
Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, Çevre Eski Bakanı Hamdi
ÜÇPINARLAR'ın gerçekleştirdiği nezaket ziyaretinden duyduğu memnuniyeti ifade
ederken, ziyaret karşılıklı sohbet ile son buldu.
16 Ağustos 2013 Cuma
KARDEŞ KENTTEN KAZDAĞLARI‘NA DESTEK...
50. Uluslararası Troia Festivali' ne katılmak için Kardeş
Kentimiz Almanya'nın Osnabrück kentlinden gelen konuklar öncelikle düzenlenen
kahvaltıda Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ve eşi Hale GÖKHAN ile bir araya
geldi.
Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, düzenlenen kahvaltıda kardeş
kentten gelen konukların her yıl olduğu gibi bu yıl da “Barış Kültürümüz Olsun”
sloganıyla gerçekleştirilen “50. Uluslararası Troia Festivali" süresince
keyifli vakit geçirerek kentimizden güler yüzle ayrılmalarını diledi. GÖKHAN
ayrıca katılımlarından dolayı teşekkürlerini iletti.
Ardından festival süresince kentin tarihi ve doğal
güzelliklerini görme fırsatı yakalayan Delegasyon Başkanı Michael HAGEDORN
önderliğindeki Osnabrück Delegasyonu, Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN'ı makamında
ziyaret etti.
Ziyarette konuşan Hagedorn, Kazdağları'na bir gezi
düzenlediklerini ve bu gezide altın arama çalışmaları nedeniyle Kazdağları'nın
tehlike altında olduğunu görünce çok şaşırdıklarını ifade etti. Dünya için çok
önemli olan Kazdağları'nın altın arama çalışmalarına heba edilmesine izin
verilmemesi gerektiğine dikkat çeken HAGEDORN; “Kazdağları'nda var olan doğa,
altın için yok edilmemeli” dedi.
Osnabrück heyetinde farklı partilerin üyelerinin olduğunu
belirten HAGEDORN, heyet olarak Kazdağları'nın doğasına dokunulmaması gerektiği
konusunda hemfikir olduklarını ifade ederek; “Kazdağları'nın eşsiz doğasına
hayran kaldık. Sadece Çanakkale'nin değil dünya mirası olarak kabul
edilebilecek bir bölge. Gezi sırasında Kazdağları'nda altın arama
çalışmalarının yapıldığının farkına vardık. Osnabrück'ten gelen delgasyonda yer
alan arkadaşlarımızla bu konuyu konuştuk. Şu an burada farklı partilerin
üyeleri var ama Kazdağları'nın doğasına dokunulmaması gerektiği konusunda
hemfikiriz. Kazdağları'nda var olan doğanın, altın için yok edilmemesi
gerekiyor. Çünkü Kazdağları sadece Türkiye için değil bütün dünya için çok
önemli bir yer” diye konuştu.
Ziyaretten duyduğu
memnuniyeti dile getiren Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN da, tepkilere rağmen
altın arama çalışmalarının sürdüğü Kazdağları'na karşı gösterdikleri duyarlılık
nedeniyle Osnabrück heyetine teşekkür etti.
15 Ağustos 2013 Perşembe
FESTİVALİN İKİNCİ GÜNÜNDE DE ETKİNLİKLER HIZ KESMEDİ...
Yarım
asırı geride bırakan festivalin ikinci gün etkinlikleri kapsamında Belediye
Başkanı Ülgür GÖKHAN, eşi Hale GÖKHAN ile birlikte kentin çeşitli noktalarında
açılışları gerçekleşen sergileri ziyaret etti. Başkan GÖKHAN, ilk olarak Prof.
Dr. Türkan Saylan Belediye Sosyal Tesisleri'nde açılışları gerçekleşen 50.
Uluslararası Troia Festivali Afiş Yarışması Sergisi, Çanakkale Belediyesi Yazar
Sanatçı Evi Atölyeleri Karma Sergisi ile Seramik Rölyef Islak Keçe Sergisini
gezdi. El emeği, göz nuru eserleri yakından inceleyen Başkan GÖKHAN, sergilenen
eserler ve gerçekleştirilen çalışmalar hakkında da bilgi aldı.
Başkan
GÖKHAN'ın ikinci durağı ise Devlet Güzel Sanatlar Galerisi'nde Yörükler Derneği
tarafından açılan Yörük Kültürü Sergisi oldu.
Dernek
temsilcilerinin yörük poşusu hediye ettiği Başkan GÖKHAN, sergiyi oldukça
beğendiğini ifade etti. Yörükler Derneği üyelerinin koleksiyonlarından oluşan
ve yörük kültüründe yüzyıllardır kullanılan ev araç ve gereçleri, kıyafetler,
tarım işlerinde kullanılan aletler gibi eserler diğer katılımcılar tarafından
da büyük ilgi gördü.
Başkan
GÖKHAN, ardından Çanakkale Belediyesi Seramik Müzesi'nde Derya ARSLAN'ın
çalışmalarından oluşan Kazdağları'nda Sanat Çini ve Resim Sergisini de gezdi.
GÖKHAN, özellikle Kazdağları'nda yetişen bitkilerin sanatsal açıdan sunumunu
içeren sergi hakkında bilgiler aldı.
Başkan
GÖKHAN, sergi ziyaretleri kapsamında son olarak Çimenlik Kalesi Muavenet-i
Milliye Sergi Salonu'nda bulunan Piri Reis ve 1513 Dünya Haritası: 500 Yılın
Gizemi isimli sergiyi de gezdi. Yüzyıllar önce oluşturulan haritaların seramik
üzerine çizimlerinden oluşan sergi de büyük ilgi gördü.
Öte
yandan, Çanakkale Belediyesi'nin çalışmalarının tanıtıldığı 'Neler Oluyor,
Biliyor musunuz?' isimli sergi Troia Atı önünde festival süresi boyunca
kentlilerimizle buluşacak. Yine Çanakkale Belediyesi ve Mavitay Çocukların
Kültür Evi'nin ortak projesi olan Barış Atölyeleri Karma Sergisi de, Korfmann
Kütüphanesi Sergi Salonu'nda sanat severlerin ziyaretine açık olacak.
FESTİVAL
SPORSUZ OLMAZ
50.
Uluslararası Troia Festivali etkinlikleri kapsamında Troia Festivali Futbol
Şenliğinin açılış töreni ve plaket töreni de gerçekleştirildi. Hastanebayırı
Semt Sahası'nda gerçekleşen etkinliğe Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN da katıldı.
13-15 Ağustos tarihleri arasında Fenerbahçe, Beşiktaş, Altınordu ve
Hastanebayırıspor'un U-11 ve U-12 takımlarının dörtlü turnuva gerçekleştireceği
etkinlikte Başkan GÖKHAN, katılımlarından dolayı takım temsilcilerine plaket
takdim etti.
HALK
BAHÇESİ'NDE 'ŞANS-ALGI-FARKINDALIK-BARIŞ' KONUŞULDU
Festival etkinlikleri kapsamında, Halk Bahçesi
Telefon Kafe önünde 'Şans-Algı-Farkındalık-Barış' isimli bir söyleşi de
düzenlendi. Söyleşiye konuşmacı olarak Diş Hekimi Bilge ŞİMŞEK, Mimar İsmail
ERTEN, İş adamı Aşkın DEĞİRMENCİ ve Mimar Bahattin KÖYLÜ katıldı.
Açılış konuşmasını gerçekleştiren Mimar İsmail
ERTEN, festivalin ana temalarından biri olan 'barış' olgusuna bu yıl huzur ve
hoşgörü kavramlarının da eklendiğini belirtti. Çanakkale'de yaşamanın
ayrıcalıklarına da değinen ERTEN, festivalin ilk gününde kameralar aracılığı
ile tespit edildiği üzere 50 bini aşkın kişinin, kent sokaklarında festival
etkinliklerine katıldığının gözlendiğini belirterek, bu rakamın bir kentte
düzenlenen festival için çok önemli olduğuna vurgu yaptı.
Aslen
İstanbullu olduğu halde yaklaşık 28 yıldır Çanakkale'de yaşadığını dile getiren
Diş Hekimi Bilge ŞİMŞEK ise, Çanakkale'de yaşamanın bir ayrıcalık olduğunu
söyledi. Çanakkale'de var olan değerlerin kıymetini kaybetmeden önce anlamak
gerektiğini ifade eden ŞİMŞEK, "Çocuklarımızı da bu değerlere sahip
çıkacak şekilde, güzel yetiştirelim" diye konuştu.
İşadamı
Aşkın DEĞİRMENCİ ise, Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN'ın festivalin açılışında
yapmış olduğu konuşmanın çok anlamlı olduğuna vurgu yaparak, bu konuşmanın
Çanakkale'yi çok güzel anlattığını kaydetti. "Bu kentin oluşumunda herkesi
kabullenme var" diyerek sözlerine devam eden DEĞİRMENCİ, üniversitenin,
turizmin ve iş dünyasının bu kent için şans olduğunu belirtti.
Mimar
Bahattin KÖYLÜ de, kent içerisinde farklılıkların barış içinde olması
gerektiğine ilişkin bir konuşma yaptı.
Söyleşi, katılımcıların da temaya ilişkin görüşlerini belirtmesi ve
karşılıklı sohbet ile son buldu. Söyleşiye Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ve eşi
Hale GÖKHAN başta olmak üzere, kentliler katılım sağladı.
ÖZGÜRLÜK
PARKI'NDA CAZ KEYFİ
Festivalin
ikinci gününde yer alan etkinlikler kapsamında caz müziğinin önemli kadın
seslerinden biri olan Jülide ÖZÇELİK, Esenler Mahallesi Özgürlük Parkı'nda bir
konser verdi. Hafif batı müziği ve caz müzik üzerine eğitim alan ÖZÇELİK, akıcı
ve duru sesi ile kentlilerden büyük alkış aldı.
TİYATRO
ETKİNLİKLERİ DE HIZ KESMİYOR
50.Uluslararası
Troia Festivali kapsamında, tiyatro etkinlikleri de unutulmuyor. Festivalin
ikinci günü de, Amfi Tiyatro'da Çanakkale Belediyesi Tiyatro Topluluğu
tarafından hazırlanan 'Deliler Boşandı-Yaşasın Kavuniçi' isimli tiyatro oyunu
sahnelendi. Tiyatro severler, oyunu beğeni ile izledi.
VOLKAN
KONAK BÜYÜLEDİ
Festivalin
ikinci gün finalini ise müziği ile ülke genelinde büyük beğeni toplayan Volkan
KONAK gerçekleştirdi. 'Kuzeyin Oğlu' ismiyle de anılan ünlü sanatçının
konserine ise, kentlilerin ilgisi büyük oldu. Konsere, Vali Vekili Cemal
YILDIZER, Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ve eşi Hale GÖKHAN, CHP Çanakkale
Milletvekili Serdar SOYDAN da katılırken, onbinlerce kentli, Cumhuriyet
Meydanı'ndaki konser alanına akın etti.
Konserleri
nedeni ile Türkiye'nin her yerini gezdiğini belirten sanatçı Volkan KONAK,
Çanakkale'ye ise övgüler yağdırdı. "Çanakkale, çok özel bir şehir.
Boğazsa, boğazın kralı burada. Insansa, dünyanın en hümanist, en sorunsuz
insanları var" diyen KONAK, konserinde Çanakkale Şehitlerini anmayı da
ihmal etmedi. KONAK, şehitler için Nazım HİKMET'in 'Kuvayi Milliye Şehitleri'
isimli şiirini seslendirdi.
Yaklaşık
iki saat boyunca sahnede kalan Volkan KONAK,
gerek
seslendirdiği şarkılar, gerekse seyirci ile olan iletişimi ile kentlilerden tam
not aldı. Konserindeki pek çok şarkısını seyircilerle birlikte seslendiren
KONAK, Çanakkalelilerden büyük alkış aldı.
Konserin
sonunda ise Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, ünlü sanatçı Volkan KONAK'a çiçek
takdim etti. Başkan GÖKHAN, festival kapsamında ülke genelinde Volkan KONAK
gibi büyük beğeni toplayan sanatçıları Çanakkale halkı ile buluşturmaya devam
edeceklerini belirtirken, performansı nedeni ile KONAK'ı da tebrik etti.
Etiketler:
caz,
Cumhuriyet,
Çanakkale,
festival,
piri reis,
Troia,
Ülgür Gökhan,
volkan konak
14 Ağustos 2013 Çarşamba
MİNİK ELLERDEN ‘EVRENSEL BARIŞ AĞACI‘...
Halk Bahçesi'nde gerçekleşen etkinliğe, Belediye Başkanı
Ülgür GÖKHAN'ın yanısıra kulüp yöneticileri ve minikler katıldı. Rotary
Kulübü'nün destek verdiği proje kapsamında çocuklar, birleştirildiğinde bir
bütün oluşturan iki farklı tuale barışı simgeleyen 'Evrensel Barış Ağacı'nı
resmetti. Çocuklar, kendi elleriyle boyadıkları ve ortaya çıkardıkları Evrensel
Barış Ağacı'nı Başkan GÖKHAN'a hediye etti.
Çocukların çalışmasını çok beğendiğini ifade eden Başkan
GÖKHAN ise, miniklerin anlattığı masalları dinleyerek onlarla yakından
ilgilendi.
50.ULUSLARARASI TROİA FESTİVALİ MUHTEŞEM ETKİNLİKLERLE BAŞLADI...
50. Uluslararası Troia Festivali'nin açılışını simgeleyen kortej yürüyüşü Belediye Önünden başladı.
Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN,
CHP Çanakkale Milletvekilleri Ali SARIBAŞ ve Serdar SOYDAN, CHP İl Başkanı
Hamza KARAGÖZ, CHP Merkez İlçe Başkanı Nejat ÖNDER başta olmak üzere, festivale
yurt içi ve yurtdışından katılan ekipler ile çok sayıda kentli korteje yoğun
bir katılım sağladı. Demircioğlu Caddesi, Çarşı Caddesi, İskele ve Kordon boyundan
geçen kortej, kentlilerin de yoğun bir ilgisi ile Halk Bahçesi'ne kadar yürüdü. arım asırı geride bırakan Uluslararası Troia
Festivali'nin açılışı, bu sene 50 yıl önce ilk düzenlendiği yer olan Halk
Bahçesi'nde gerçekleşti. Açılış programında ilk olarak, 50 yıl önce festivalin
düzenlenmesinde emeği geçenlere plaket takdim edildi.
Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, açılış konuşmasına festivalin 50. yılına ulaşmaktan dolayı duyduğu mutluluğu ifade ederek başladı. GÖKHAN, "Bu yıl ki gurur, yıllar önce başlatılmış bir değeri yarım asırdır ayakta tutuyor olmanın getirdiği bir gurur" diye konuştu.
Festivalin kentin sosyal, kültürel, ticari pek çok anlamda gelişip ilerlemesine öncülük ettiğini kaydeden Başkan GÖKHAN, "Festival bu kentin, dışa açılan penceresi, aydınlık yüzü, herkesin heyecanla yolunu gözlediği sosyalleşme aracı oldu" dedi.
"FESTİVALİ ARACI KILIP 'BARIŞ' DİYORUZ"
Başkan GÖKHAN, konuşmasında barışa vurgu yapmayı da
ihmal etmeyerek, "Uzun yıllardır, festivali fırsat bilip festivali aracı
kılıp Barış, Barış diyoruz. Kendinle, ötekinle, geçmişinle, geleceğinle barış
diyoruz. Neden Barış? Çünkü barış hep eksik yanımız, çünkü barış tek
doyuramadığımız açlığımız...Maalesef tarih boyunca hep varmış barışa özlem ve
hiç bitmiyor. Emperyal güçlerin dünya üzerindeki bitmek tükenmek bilmeyen
ihtirasları, sürekli iştahlarını kabartan yeni dünya düzenleri yaratma
hevesleri, bu heveslerini hayata geçirirken yitirilen canlar, barışı hep başka
baharlara erteliyor. Özellikle son dönemlerde ülkemiz de demokrasi ve
özgürlüklerden yana ciddi sınavlardan geçiyor. Mayıs ayının son günlerinde Gezi
Parkı’nda filizlenen tohumlar, gençlerin biz de varız, bizim de söyleyecek
sözümüz var, benim varlığımı göz ardı edemesin direnişi, bu ülkede pek çok şeye
karşı umudunu yitirmiş milyonlarca insanın sarıldığı can simidi gibi oldu. Gezi
bir domino etkisi yarattı ve yıllardır söz hakkı elinden alınmış, tercihleri
yok sayılmış, fikrine danışılmamış, ihmal edilmiş, hor görülmüş insanlar,
gezi ile silkinerek ayağa kalktılar. Ama bu tamamen sivil ve romantik varoluş
mücadelesine karşı kullanılan aşırı ve orantısız güç, yeniden yeşeren
heveslerimize filizlenen heyecanlarımıza biber gazı olup gözyaşı döktürdü, cop
olup toma olup insanlık onuruna onulmaz yaralar açtı.”
Çanakkale'den dünyaya barış mesajını ileten Başkan
GÖKHAN, sadece Türkiye gündemine değil, uluslararası gündeme de değinerek,
"Çanakkale’den barışa festival aracılığıyla kültürle, sanatla bir kez daha
selam dururken, Ortadoğu’da yanı başımızdaki komşularımızda, Afrika’da yaşanan
çatışmaların, akan kardeş kanının durması, silahların susmasını diliyorum.
Maalesef milyonlarca insan, doğdukları, sevgiyle bağlı oldukları vatanlarından
savaş nedeniyle kaçarak ayrılmak zorunda kalıyor ve sığındıkları ülkelerde çok
güç koşullar altında yaşıyorlar. Hiç kimsenin savaş nedeniyle topraklarından
kopmaması, hiçbir çocuğun aç uyumaması , hiçbir gencin batırılan bir mülteci
teknesinin enkazı ardından yapayalnız kıyıları vurmamasını temenni
ediyorum" dedi.
FESTİVALİN ÇINARLARI ONURLANDIRILDI...
Bundan 50 yıl önce gösterdiği üstün çabaları ile
festivalin doğuşuna vesile olan başta İzzet Melih Dilmaç olmak üzere festivalin
yaşayan değerleri ve emektarları Eyüp Sabri Özkan, Hüseyin Uluarslan, Emel
Altan Ege ( Cahit Altan’ın kızı ), Hektor Öktem festivalin 50. yılı anısına
festivalin ilk doğduğu yer olan Halk Bahçesinde plaket ve çiçek ile
onurlandırıldılar.
Festivalin çınarlarına ödüllerini Çanakkale
Milletvekilleri Serdan Soydan ve Ali Sarıbaş, Vali Vekili Cemal Yıldızer,
Belediye Başkanı Ülgür Gökhan takdim ederken İzzet Melih Dilmaç festivalin
nasıl ve ne zorluklar içerisinde başladığından bahsederek bu bayrağı bugüne
kadar taşıyan ve bu noktalara getiren Çanakkale Belediyesine teşekkür etti.
ÖDÜL BU YIL ÇANAKKALE HALKININ
Başkan GÖKHAN'ın açılış konuşmasının ardından ise
ilk olarak 50. Uluslararası Troia Festivali Afiş Yarışması'nda dereceye
girenlere ödülleri takdim edildi. Bu yıl 9.su düzenlenen Afiş Tasarım
Yarışmasına 23 üniversiteden katılan 144 eser arasından 1. seçilerek festivalin
görsellerini süsleyen tasarımı ile ödül almaya hak kazanan Kocaeli
Üniversitesinden Erhan Yalur’a ve mansiyon ödülü sahiplerine ödülleri takdim
edildi.
Her yıl, bilim, sanat, kültür alanlarında isim
yapmış, toplumları etkilemiş isimlere verilen Homeros Bilim Kültür Sanat Ödülü
ise, bu yıl Çanakkale halkının oldu. Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, Çanakkale
halkını temsilen Mavitay ve Çanakkale Belediyesi tarafından düzenlenen Barış
Atölyelerine katılan çocuklara ödülü takdim etti. GÖKHAN, ödülün Kent
Müzesi'nde sergileneceğini belirtirken, ödülü alan çocukların 'Barış
Çocuklardır' diye haykırması ise büyük alkış aldı. Festivalin resmi açılış
programı, müzik dinletisi ile son buldu.
YARIM ASIRA YAKIŞAN ETKİNLİKLERE BÜYÜK İLGİ
50.Uluslararası Troia Festivali'nin ilk gün
etkinlikleri ise dolu dolu geçti. Halk Bahçesi'nde düzenlenen açılış
programının hemen ardından Çimenlik Kalesi'nde ülkenin yetiştirmiş olduğu
önemli caz müzisyenlerinden Kerem GÖRSEV sahne aldı. Çimenlik Kalesi'nin tarihi
atmosferinde caz müziğinin en güzel ezgileri yankılanırken, konsere Belediye
Başkanı Ülgür GÖKHAN ve eşi Hale GÖKHAN başta olmak üzere çok sayıda kentli
katıldı. Yaklaşık
bir buçuk saat süren konser sonunda Başkan GÖKHAN, ünlü müzisyen Kerem GÖRSEV'e
çiçek takdim etti.
ANADOLU ATEŞİ BÜYÜLEDİ
Ünü dünyaya yayılan dans
topluluğu Anadolu Ateşi'nin gösterisi de ilk gün etkinlikleri arasında yer
aldı. Cumhuriyet Meydanı'nda gerçekleşen gösteriye kentlilerimizin de ilgisi
büyük oldu. Anadolu Ateşi'nin dans ve davul ritimlerine, kentliler de
alkışlarıyla katıldı.
KENT, ETKİNLİKLERLE CANLANDI
Festivalin 50. yılına yakışacak nitelikte dolu dolu
hazırlanan program kapsamında, çok sayıda etkinlik kentli ile buluştu. Barbaros
Mahallesi Barış Kordonu'nda Grup Ezgi'nin konseri türkü severlerle buluşurken,
Esenler Mahallesi Özgürlük Parkı'nda da Hedon, Roman Dans
Grubu ve Boğaz Saz Grubu'nun gösterileri de büyük ilgi gördü. Festival
kapsamında tiyatro severler de unutulmadı. Amfi Tiyatro'da İstanbul Halk
Tiyatrosu ekibinin sahnelediği Bezirgan isimli tiyatro oyununa, kentliler yoğun
bir katılım gösterdi.
Aynı zamanda festivale Hırvatistan, Macaristan,
Moldova'dan katılan yabancı konuklar ile Anadolu Turizm ve Folklor Derneği
Ekibi ve Çanakkale Belediyespor Halk Oyunları Ekibi'nin folklor gösterileri de
ilgi ile izlendi.
ETKİNLİKLER HIZ KESMİYOR
Festivalin bugünkü programında ise, Halk Bahçesi Telefon
Kafe önünde saat 19:00'da gerçekleşecek olan 'Şans-Algı-Farkındalık-Barış'
isimli söyleşi, Özgürlük Parkı'nda saat 21:30'da Jülide ÖZÇELİK konseri, saat 22:00'da
Cumhuriyet Meydanı'nda Volkan KONAK konseri ve Çanakkale Belediyesi Tiyatro
Topluluğu tarafından sahnelenen ve 21:00'da Amfi Tiyatro'da kentlilerle
buluşacak olan 'Deliler Boşandı-Yaşasın Kavuniçi' isimli tiyatro oyunu
bulunuyor.
Festivalin ikinci gün etkinlikleri kapsamında ayrıca
kentin çeşitli noktalarında folklor gösterileri, sergiler ve çeşitli
etkinlikler de yer alacak. Tüm kentlilerimizi etkinliklere davet ediyoruz...
Etiketler:
Çanakkale,
festival,
Troia,
truva,
Ülgür Gökhan
29 Temmuz 2013 Pazartesi
Gökhan, adaylığını açıkladı
Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan,Çanakkale İl Belediye Başkanlığı adaylığı ile ilgili başvuruyu yaptı. Tarla Sokak'ta bulunan CHP İl Başkanlığına gelen Başkan Gökhan'a çok sayıda da partili ve vatandaş destek verdi.
Başkan Gökhan'ın adaylığını açıklamasına eski Çardak Belediye Başkanı Daniş Tanrıöver, Mahmudiye eski belediye başkanı Hüseyin Demirel, Erenköy Belediye Başkanı Alaattin Özkurnaz, Kumkale belediye başkanı Süleyman Erte ve büyük bir halk topluluğu katılarak destek verdi.
22 Temmuz 2013 Pazartesi
ATATÜRK CADDESİ‘NDE ÇÖP KONTEYNERLERİ YER ALTINA ALINIYOR…
Çanakkale Belediyesi tarafından alt yapı çalışmaları tamamlanan ve üst yapı çalışmalarına devam edilen Atatürk Caddesi'ndeki tüm konteynerler yer altına alınacak.
Bu yeni sistemin uygulanması ile hem çevre ve görüntü kirliliği ortadan kaldırılacak hem de modern ve etkin sistemlerin kentlilerce kullanılması sağlanacak.
Yer altı konteynerlerinin boşaltılması için vinçli herhangi bir araca ihtiyaç bulunmamakta olup, mevcut çöp araçlarının ilave bir mekanizması ile rahatlıkla konteynerler yüzey üstüne çıkartılarak boşaltılacak.
Kentlilerin pedallı olan bu yeni sistemde pedalları kullanarak çöplerini yeraltına alınacak konteynerlere atmaları, sistemin sürdürülebilirliği ve yangınlaştırılması adına büyük önem arz etmektedir.
Bu konuda ilk örnek Atatürk Caddesi üzerindeki Askerlik Şubesi karşısında bulunan alana yerleştirildi. Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN sistemi yerinde inceleyerek çalışmalara ilişkin Temizlik İşleri Müdürü Aysun KAVCAR’dan bilgi aldı.
4 Temmuz 2013 Perşembe
Ülgür Gökhan ve Ali Sürücü'den İddialara Yanıt Geldi
Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, Başkan Yardımcısı Ali SÜRÜCÜ
ile birlikte düzenlediği basın toplantısında, geçtiğimiz günlerde AKP İl
Başkanı Muzaffer KUTLU'nun SÜRÜCÜ’ye yönelik iddialarını değerlendirdi.
Sürekli olarak Sosyal Market'e yardımda bulunduğunu kaydeden
SÜRÜCÜ, "Her iki evde de eşyalarım vardı ve hepsini Güzelyalı'ya taşıma
imkanım yoktu. Sosyal Market'te de, kullanılabilir durumdaki eşyaları herkesten
alıyoruz. Sizlerden de alıyoruz. Ve ben bunu ilk defa yapmıyorum. Verilen
eşyalar arasında bir ranza, ranzanın yatağı, televizyon sehpaları, mutfak
dolapları, ocaklı fırın var. Bütün bunlar benim evime götüremeyeceğim ama
kullandığm eşyalarımdı. Sosyal Markete verdiğimiz malzemeler, tutanak ile
tarafımdan alınmış ve yine tutanak ile ihtiyacı olan kişilere teslim edilmiş
olup şu anda kullanımdadır. Bana göre talihsiz bir açıklama olmuş" diye
konuştu.
Geçtiğimiz hafta AKP İl Başkanı Muzaffer KUTLU’nun yerel
basına servis ettiği fotoğraf ve basın metinlerinde, Belediye Başkan Yardımcısı
Ali SÜRÜCÜ'nün ev taşıma işlemini Belediye çalışanlarına, belediye araçları ile
yaptırdığı, eski ve kullanılamaz durumdaki eşyalarını da Sosyal Market'e
bağışladığına ilişkin iddialar yanıtsız kalmadı.
Düzenledikleri basın toplantısında birlikte kameralar
karşısına geçen Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ve Başkan Yardımcısı Ali SÜRÜCÜ,
iddiaları belgelerle kanıtlayarak kamuoyuna sundu.
İlk olarak söz alan Belediye Başkan Yardımcısı Ali SÜRÜCÜ,
İl Başkanı Muzaffer KUTLU'nun yerel basın organlarında çıkan haberlerde
belirttiği sorulara yanıt verirken, taşınma olayı hakkında da bilgiler verdi.
SÜRÜCÜ, Güzelyalı'daki evine taşınma işleminin 2 Haziran Pazar günü
gerçekleştiğini, ancak KUTLU tarafından basına servis edilen fotoğrafların 4
Haziran Salı günü çekildiğini kaydetti. SÜRÜCÜ, ev taşıma sırasında taşıma
firmasıyla yapmış olduğu taşıma sözleşmesi, taşıma irsaliyesi ve teslim belgesi
gibi belgeleri de basın mensuplarıyla paylaştı.
İDDİALARIN HEPSİNE BELGELİ YANIT
Ardından söz alan Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ise, basına
servis edilen fotoğraflardaki taşıma aracının, Sosyal Market'e bağışta
bulunacak herkesin kullanabildiği nakliye aracı olduğunu söyledi. GÖKHAN,
"Bu uygulama rutin bir uygulama. Belki şu dakikada bile Çanakkale'nin
herhangi bir yerinde, kullanılabilir nitelikteki eşyasını Sosyal Market'e
bağışlayan evlerden eşyalar alınmakta. Bu hizmetten, bağış yapıldığı takdirde
herkes yararlanabiliyor. Burada sayın Ak Parti İl Başkanı Pulitzer'e aday
olacak bir gazetecilik başarısı sergilemiş. Basının yapamadıklarını başarmış.
Ve bunu servis etmiş. Hatta iki sayfa, düzeltilerek servis edilmiş. Çürük çarık
eşyaları veriyor algısı yaratmaya çalışmış. Bunların doğru olmadığı yapılan
tespitlerde ortaya çıkmıştır" diyerek, Sosyal Market'e bağışlanan ve
ihtiyaç sahiplerinin kullanmaya başladığı tespit edilen eşyaların
fotoğraflarını da basın mensuplarıyla paylaştı.
"DELİLSİZ İFTİRA ATMAK İNSANLIK DIŞI BİR OLAYDIR"
Belediye Başkan Yardımcısı Ali SÜRÜCÜ'nün başarılı bir bürokrat
olduğuna da değinen Başkan GÖKHAN, "İktidar Partisinin İl Başkanı, Ali
SÜRÜCÜ ile birlikte 10 yıl çalıştı. 10 yıl boyunca SGK gibi önemli bir kurumun
başında bulunmuş olmak, orada hiçbir şaibeye bulaşmadan Çanakkale Belediyesi'ne
geçmiş olması çok anlamlıdır. Eğer bir şey varsa, o zamanda ortaya çıkmış
olması lazımdı. Çanakkale'nin bir çok vatandaşının işini görmüş, başarılı bir
müdürlük yapmış bir kişiyi mesnetsiz ve delilsiz iftira atarak zedelemeye
çalışmak son derece insanlık dışı bir olaydır. Insanların itibarı ile oynamayı
çok seviyorlar. Konuya ilişkin gerekli araştırmaları yapmadan basına servis
edilmesi son derece etik dışıdır. Hepsi ispatlıdır" şeklinde konuştu.
"İL BAŞKANI, SÜRÜCÜ'DEN ÖZÜR DİLEMELİDİR"
AKP İl Başkanı Muzaffer KUTLU'nun, Başkan Yardımcısı
SÜRÜCÜ'den özür dilemesi gerektiğinin altını çizen Başkan GÖKHAN, "Bence
Sayın il başkanı sayın Ali Sürücü'den özür dilemelidir. Benden değil, belediyeden
değil. Çünkü belediye görevini yapmıştır.
Ben çirkefimi atarım, sen temizlemeye uğraşırsın anlayışı
doğru değildir. Sonuna kadar mücadelesini yaparım. Eğer özür dilemezse sonuna
kadar her vesilede dile getiririm. Mesela önümüzdeki mecliste de bu yine
gündeme gelecektir. Başka bir yerde yine gündeme gelecektir. Hukuki süreci
olabilecektir. Ne eşyalar çarık çürüktür. Ne de sayın SÜRÜCÜ'nün evine belediye
çalışanları tarafından eşya taşınmıştır.
Seçim dönemine girdiğimize göre, yenemeyeceklerini
düşündükleri pehlivanı başka türlü acaba kamuoyu önünde küçük düşürüp, acaba
bir şey elde edebilir miyiz diye düşünüyor olabilirler. Ama ne yaparsanız yapın
Çanakkale halkı sizi de bizi de tanıyor" diye konuştu.
Etiketler:
ali sürücü,
Çanakkale,
iddia,
iftira,
Kripto,
Muzaffer Kutlu,
Ülgür Gökhan
23 Nisan 2013 Salı
BAŞKAN GÖKHAN TEKNİK İNCELEME TURUNDA
Belediye Başkanı Ülgür Gökhan,
kentte yapımı devam eden alt ve üst çalışmalarını teknik ekibiyle
birlikte yerinde incelemeye devam ediyor.
İnceleme
programı kapsamında ilk olarak önemli alt yapı yatırımlarından olan
Atatürk Caddesi'nde gerçekleştirilen altyapı şebeke hattı (kanalizasyon
ve yağmursuyu hattı toplam uzunluğu: 8.773 m) revizyon çalışmalarını
yerinde inceleyen Başkan Gökhan çalışmaların seyrine ilişkin
yetkililerden bilgiler aldı.
Kentin
en önemli ana arterlerinden biri olan Atatürk Caddesi, teknik alt yapı
çalışmalarının tamamlanmasının ardından gerçekleştirilecek üst yapı
çalışmaları ile; yol, kaldırım, tretuar ve refüjleri düzenlenip, peyzaj
uygulamaları tamamlanarak sağlam, estetik ve modern görünümüyle kente
kazandırılacak.
Gökhan,
Atatürk Caddesi'nin ardından, sadece yaya trafiğine açık olarak
tasarlanan, toplam proje alanı 10.407 m2 olan, bünyesinde 2 adet meydan,
çocuk oyun alanları, açık hava spor alanları, görme engelliler için
yürüyüş aksı, wc-duş, soyunma kabinleri, bisiklet yolu ve plaj voleybolu
sahası barındıran Yeni (Barış) Kordon Düzenleme Projesi kapsamında sona
yaklaşılan üst yapı çalışma alanlarında da incelemelerde bulundu.
8 Nisan 2013 Pazartesi
Çanakkale Belediyesi'nden ÇOMÜ Kütüphanesi'ne Bağış
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin (ÇOMÜ), Çanakkale Savaşlarının 100. yılı nedeniyle 1915’te şehit düşen öğrenciler için düzenlediği 1 Milyon Kitap Kampanyası’na bağışlar devam ediyor.
Çanakkale Belediye Başkanlığı da bu kampanyaya destek vererek ÇOMÜ Kütüphanesine 524 kitap bağışladı. Bağış seremonisi ÇOMÜ Kütüphanesi’nde Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Rektör Prof. Dr. Sedat Laçiner, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Şükriye Aras Hisar, Genel Sekreter Mustafa Yollu, Belediye Meclis Üyeleri Cem Belli ve Eren Kemerli’nin katılımıyla gerçekleşti.
Öncelikle Belediye Başkanı Gökhan ve beraberindekilere ÇOMÜ Kütüphanesini gezdiren Rektör Laçiner, kütüphaneye hergün çok kıymetli bağışlar yapıldığını belirterek; “Biliyorsunuz 2015 yılına kadar hedefimiz 1 milyon kitap. Bu hedef aynı zamanda Türkiye'nin en büyük üniversite kütüphanesi oluşturma hedefidir” dedi.
“Çanakkale Şehitleri’nin Hatıralarını Yaşatabilecek En İyi Yol, Yanı Başlarında İyi Bir Üniversite ve İyi Bir Kütüphane Kurmaktır”
Rektör Laçiner konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bu kampanyaya 2015 hedefi koyarken şöyle bir mantıkla hareket ettik. Çanakkale savaşları 1915 yılında yapılırken pek çok genç, liseli, üniversiteli öğrenciler tahsilini yarım bıraktı ve burada savaşmayı tercih etti. Burada hayatlarını feda ettiler. Okuyamadıkları çok sayıda kitap kaldı. Bu gençlerin tahsillerinin eğitimlerinin devam ettirilmesi gerekiyor. Kanaatimizce Çanakkale şehitleri için hatıralarını yaşatabilecek en iyi yol herhalde yanı başlarında çok iyi bir üniversite, çok iyi bir kütüphane kurmaktır. Yapılan abideler, anıtlar, heykeller, mezarlar bunlar tabiî ki anlamlı. Bir vefa duygusuyla yapılmışlardır. Ama asıl anlamlı olan şey, yapılacak asıl abide Dünya'nın, Türkiye'nin en iyi kütüphanelerinden birini yanı başlarında inşa etmek, yükseltmektir. Biliyorsunuz şehitlikteki abide de vatandaşlarımız bağışlarıyla gerçekleştirilmiştir. Büyük bir kampanyayla yapılmıştır. Biz buradaki kütüphanenin de abide gibi bağışlarla gerçekleşmesini bu bağlamda çok önemsiyoruz. Çünkü sadece devletin imkânlarıyla bunu yapabilmek kolay değil. Yapılabilse bile her bir taşında tuğlasında her bir kitabında vatandaşların katkısının olması buraya onların katılımını sağlamış oluyor. Bir duygusallık da sağlanmış oluyor. Yani kütüphaneye bakan herkes diyor ki; bu abidenin, bu kütüphanenin içinde benim de bir payım var. Bugüne kadar Iğdır'dan Antalya'ya, Hatay'dan Malatya'ya kadar Türkiye'nin her yanından kitaplar yağıyor. Yani gerek kütüphanenin depolarında, gerekse bizim rektörlüğümüzün depolarında her gün koliler dolusu kitap geliyor. Bu bizi son derece mutlu ediyor.”
“Çanakkale'den Çanakkale’deki Kurumlardan, Kişilerden Gelen Kitapların Bizim İçin Çok Ayrı Bir Yeri Var”
Çanakkale Belediyesi tarafından yapılan bağışın çok önemli ve anlamlı olduğuna vurgu yapan Laçiner, “Çanakkale'den Çanakkale'deki kurumlardan, kişilerden gelen kitapların bizim için çok ayrı bir yeri var. Raflara koyarken daha bir sevinç içerisinde koyuyoruz. Sayın Başkanın üniversiteye vermiş olduğu kıymetin farkındayız. Onun bir parçası olarak Çanakkale Belediyesi’nin de bu kampanya içerisinde yer alması bizleri çok mutlu etti. Ben bu vesileyle Çanakkale Belediyesi'ne ve Sayın Başkanımıza çok teşekkür ediyorum. Örnek bir davranış oldu. Üniversitenin bütün Çanakkale'ye ait olduğunun da bilincinde kendisi, onu da biliyorum. O bağlamda tekrar kendisine ve meclis üyelerimize çok teşekkür ediyorum. Sağ olunuz. İyi ki buradasınız” dedi.
“ÇOMÜ Çanakkale İçin Olmazsa Olmaz”
Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Üniversitenin Çanakkale için olmazsa olmaz olduğunu her defasında ifade ettiğini vurgulayarak; “Üniversite ile olan işbirliklerimizi olabildiğince yoğunlaştırmaya çalışıyoruz. Ortak projeler yapıyoruz ki Çanakkale de üniversitesi olduğunu ve bu üniversitenin kendisi için ne kadar önemli olduğunun bilincinde olsun” dedi.
Gökhan şöyle devam etti:
“1990’lı yılarda Çanakkale’de bir üniversite olmalı derken Çanakkale’nin yaşamının, coğrafi yapısının, kültürel yapısının burada iyi bir üniversiteye olanak sunduğunu söyledik. Ancak burada sadece bir üniversite kurulmasını değil, bu üniversitenin bir iddia taşıması gerektiğini de söyledik. Nitekim her geçen yıl ÇOMÜ’nün isim yapan fakülteleri artıyor. Japon Dili ve Edebiyatı Bölümü adından sıkça bahsettiren bir bölüm olmuştur. Eğitim Fakültesi önemli bir fakülte olarak adını duyurmuştur. Yeni kurulmasına rağmen Tıp Fakültesi parlayan bir fakülte haline gelmiştir. Bunun yanı sıra İlahiyat Fakültesi yeni yapısıyla burada önemli bir yer tutacak. Sadece Çanakkale için değil tüm Türkiye, Balkanlar, Orta Asya’daki çocukların burada eğitim görmesine fırsat tanıyacak. Bütün bunların olabilmesi için bir iddiası olmalı. İddiası olan bir üniversite için buranın bilgi kaynaklarının da çok iyi, çok zengin olması lazım. Bunların başında da tabii kütüphane geliyor. ÇOMÜ Yönetimi tarafından ortaya konan ‘Şehitler İçin 1 Milyon Kitap’ iddiası çok önemli ve doğru bir iddiadır. Evet, üniversitemiz var, üniversitemiz kütüphanesi Türkiye’de birinci, dünyada da sayılı üniversite kütüphaneleri arasına girecektir. Üniversite yönetimi tarafından konan bu iddiaya 2015 yılında ulaşmış olacağız. Biz de Çanakkale Belediyesi olarak bu projenin içerisinde yer almalıydık. Yer alıp örnek olmalıyız ki diğer kurum ve kuruluşlara teşvik olsun. Kütüphane idaresi tarafından belirlenen çeşitli branşlarda 524 kitap katkısı yaptık. 2015 yılına kadar da bu katkıyı sunmaya devam edeceğiz. Diğer kurum ve kuruluşlar, eğitime meraklı herkesin bu katkıyı sunmaya davet ediyorum.”
“Bu Kentin Yöneticileri Mutlaka Üniversiteye Sahip Çıkmalıdır ve Kıymetini Bilmelidir”
Bulunduğu kent ve konumu itibariyle ÇOMÜ’nün 2023 senesine kadar Türkiye’de ilk 10 üniversite arasında yerini alması gerektiğini belirten Başkan Gökhan, “Bu bir hayal değildir ve yapılabilir. 2023 senesinden sonraki hedefimiz ise 2050 yıllarında ÇOMÜ’nün Türkiye’nin ilk üç üniversitesi arasında yerini alması olmalıdır. ÇOMÜ’de bu potansiyel vardır. Dolayısıyla üniversitenin bu yoldaki hedefine katkılarımız devam edecektir. Biz olsak da olmasak da bu kentin yöneticileri mutlaka üniversitesine sahip çıkmalıdır ve kıymetini iyi bilmelidir” dedi.
Etiketler:
belediye,
Çanakkale,
ÇOMÜ,
Kitap,
Sedat Laçiner,
şehit,
Ülgür Gökhan
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)






