Ülgür Gökhan etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Ülgür Gökhan etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

11 Eylül 2013 Çarşamba

BAŞKAN GÖKHAN TEKNİK İNCELEMEDE...

Çanakkale Belediyesi'nin kent genelinde gerçekleştirdiği alt ve üst yapı çalışmaları devam ederken, Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ise, çalışmaları düzenli olarak yerinde inceliyor.

Kent genelinde devam eden çalışmaları takip ettiği teknik inceleme gezilerine devam eden Başkan GÖKHAN, son olarak Atatürk Caddesi'nde devam eden üst yapı çalışmalarını yerinde inceledi. Kentin ana arterlerinden biri olan Atatürk Caddesi'nde Belediye kavşağından başlayarak Bölge Trafik mevkiine kadar devam edecek olan çalışmalar kapsamında cadde üzerinde devam eden çalışmaları inceleyen Başkan GÖKHAN, teknik ekipten de bilgi aldı.

Beraberindeki heyet ile birlikte tek şeritte devam eden yol yapım ve kaldırım döşeme çalışmalarını inceleyen Başkan GÖKHAN, Atatürk Caddesi'ne paralel olarak ara sokaklarda da sürdürülen çalışmaları takip etti, bilgi aldı.

30 Ağustos 2013 Cuma

Barış isteği tükenmesin


Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan 1 Eylük dünya barış günü mesajı yayınladı

Başkan Gökhan mesajında şu ifadelere yer verdi; "Zıt kavramlar, her zaman birbirini çağrıştırır. Kötü iyiyi, çirkin güzeli ve savaş barışı…
Peki, iyiyi yakalayabilmek için önce kötüyü mü görmek gerekir?
Ya da barışı yaşamak için önce savaşmak mı?
Bir Kızılderili Atasözü der ki; “İnsanın ruhundaki barış yoksa ne fertler, ne milletler arasında barış olabilir.”
Dünya döndüğü sürece iyinin yanında kötü her zaman olacak ne yazık ki.
Ancak biz bazı şeyleri önce kendi içimizde, kendi benliğimizde başlatır, etrafa iyi, olumlu, güzel ve barış dolu gözlerle bakarsak, belki üzerinde yaşadığımız dünya daha yaşamaya değer bir yer olur ve bu sayede evrensel değerler gerçek yerini bulur.
1 Eylül Dünya Barış Gününde; içimizdeki, içinizdeki barışın asla tükenmemesi; evde, işte, okulda, yolda, tüm yaşam alanlarımızda, barış içinde, huzurlu bir dünya dileğiyle, Ortadoğu’da, Afrika’da ve dünyada savaşların yaşandığı her yerde, silah seslerinin susmasını, gözyaşlarının dinmesini diliyorum."

ENGELLİ KENTLİLER İÇİN TOPLU TAŞIMADA BÜYÜK KOLAYLIK...

Çanakkale Belediyesi tarafından engelli kentillere yönelik yapılan kentsel düzenlemelere ek olarak ulaşım alanında da engelleri ortadan kaldırmak ve daha rahat bir şekilde kent içi ulaşımlarını sağlamak amacıyla şehiriçi toplu taşıma sisteminde kullanılan belediyemize ait araçlarının tümü, TSE standartlarına uygun engelli otobüsleri haline dönüştürüldü.


Cumhuriyet Meydanı'nda gerçekleştirilen engelliler için özel tasarlanmış araçların tanıtımına Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, Belediye Meclis Üyeleri Ümit BURUNLULAR ve Mehmet Çetin ERSAN, Çanakkale Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürü Hayati GÜRSES ile engelli kentlilerimiz katıldı.

Engelli araçlarının tanıtımını gerçekleştiren Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN,yaptığı açıklamada Çanakkale Belediyesi bünyesinde bulunan engelli otobüslerinin sayısının bu yıl 4'e çıkarıldığını, ayrıca mevcut 7 adet otobüsün de Ağustos ayı içerisinde engelli otobüsü haline dönüştürülerek toplam 11 otobüsün tamamının engellilere yönelik hizmet verdiğini kaydetti. Başkan GÖKHAN, bunlarla birlikte, Çanakkale Belediyesi bünyesinde çalışan S.S. 18 Nolu Şehiriçi Minibüsçüleri ve Motorlu Taşıyıcıları Kooperatifi bünyesinde de 10 adet engelli otobüsünün hizmet verdiğini, bunlara ek olarak 2 adet 12 metrelik engelli otobüsü siparişi de verilerek bu sayının Eylül ayı başı itibariyle12'ye çıkacağını, böylelikle şehir içinde engellilere hizmet veren otobüs sayısının 23'e ulaşacağını sözlerine ekledi. Başkan GÖKHAN, engelli kentlilerimize yönelik şehiriçi ulaşımda da kolaylık sağlama adına, süratle diğer araçların da engelliler için kullanılabilir hale getirilmesi için çalışmaların devam ettiğini açıkladı. GÖKHAN, otobüslere montaj edilen engelli aparatların 13 bin 750 TL, 7 adet engellilere uygun araçların da toplam bedelinin 113 bin 575 TL maliyeti olduğunu açıkladı.

Araç tanıtımına katılan Belediye Meclis üyesi Ümit BURUNLULAR ise, kendisinin de engelli olduğunu hatırlatarak, "Hem Belediye Meclis üyesi olarak hem de engelli olarak, olması gerekenin en güzeli olmuş diye düşünüyorum. Sonuçta bizler için araçlarımızın kalitesinin dışında rahat inip binebilmek de önemli. Bu araçlarla birlikte engellilerimiz herhangi bir yardım almaksızın araçlara rahatlıkla inip binebilecekler. Bu anlamda Belediye Başkanımıza ve belediyemiz çalışanlarına teşekkür ediyorum" diye konuştu.


Konuşmaların ardından Meclis üyesi Ümit BURUNLULAR ve engelli kentlilerimiz engelli aparatları monte edilen araçlara binerek test etti. Engelli kentlilerimiz araçları çok beğendiğini ifade ederek, ulaşım alanında kendileri için büyük kolaylık olduğunu ifade etti.


26 Ağustos 2013 Pazartesi

BAŞKAN GÖKHAN, 50. ULUSLARARASI TROİA FESTİVALİ‘Nİ DEĞERLENDİRDİ...


Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, 12-16 Ağustos 2013 tarihleri arasında düzenlenen ve 50 yılı geride bırakan Uluslararası Troia Festivali'nde emek veren Belediye personeli ve festivalin kentlilere duyurulması adına katkı vererek özveriyle çalışan  basın mensupları ile kahvaltılı toplantılarda buluştu.
  
Başkan GÖKHAN, personel ve basın mensuplarına hem teşekkür etti hem de festivali değerlendirdi.
  
Başkan GÖKHAN ilk olarak geçtiğimiz Cumartesi günü, festival boyunca emek veren Belediye Personeli ile kahvaltıda bir araya geldi. Başkan GÖKHAN, bu yıl ki festivalin sorunsuz bir şekilde geçtiğine değinerek, kentlilerin de oldukça keyifli bir beş gün geçirdiğini söyledi. Başkan GÖKHAN, Uluslararası Troia Festivali için bir yıl öncesinden çalışmaya başlayan, festival boyunca da etkinliklerin sorunsuz bir şekilde gerçekleşmesine katkı sağlayan personele teşekkürlerini sundu.

Başkan GÖKHAN, festivalin değerlendirme toplantısı için ise, basın mensuplarıyla ayrıca bir araya geldi.

1963 yılında başlatılan festivalin, 50. yılının kutlanması nedeniyle farklı olmasına özen gösterdiklerine dikkat çeken Başkan GÖKHAN, "Bu yıl yapılan festivalin, 50. yıl olması dolayısıyla diğerlerinden biraz daha farklı olmasını istedik. Çanakkale Belediyesi ekibi, yaklaşık bir yıldır bu festival için çalıştı. Sonuç itibariyle baktığımızda, Çanakkale'de hem sanatçı nitelikleri itibariyle hem katılım itibariyle, ayrıca daha geniş alanlarda festivalin hissedilmesi adına çok farklı bir festival geçirdik" diye konuştu.

"MÜHİM OLAN ÇANAKKALE HALKININ FESTİVALİ YAŞAMASIYDI"
50.Uluslararası Troia Festivali etkinlikleri kapsamında kentte gerçekleşen, Volkan KONAK, Gripin, Kerem GÖRSEV Trio, İnce Saz, Erdal AKKAYA ve Duisburg Filarmoni Orkestrası ile Sezen AKSU konserleri gibi etkinlikler ile diğer sergi, tiyatro, gösteri, açık hava konserleri gibi etkinliklerin kentliler tarafından büyük ilgi gördüğüne ve geri dönüşlerin oldukça olumlu olduğuna değinen Başkan GÖKHAN,  "Bu etkinlikler kentte gerçekleşirken, esas olan Çanakkale halkı bu festivali yaşadı. Mühim olan buydu. Nitekim emniyet kayıtlarına göre, bir gecede 50 bin kişinin sokaklarda olduğu söyleniyor. Bu nüfusun yarısına denk gelen önemli bir rakam. Çanakkale halkı beş gün boyunca sokaklarda oldu, moral buldu. Bu kentte yaşamanın sevincini tattı" dedi.

Festivalin bu yılki sloganlarının birinin de "Şansımı Seviyorum" olduğuna dikkat çeken Başkan GÖKHAN, "Festival kapsamında Çanakkale'de mutlu bir halk kitlesi oluştu. Bir kentte yaşama sevinci ve bunu paylaşmak çok önemlidir. Bu açıdan da baktığımızda festivalin halk üzerindeki yansımalarının olumlu olduğunu söyleyebiliriz" şeklinde konuştu.

ESNAFLAR DA MEMNUN OLDU
Festivalin kent içerisinde ticaret yapan esnaflara da olumlu yansımalarının olduğunun altını çizen Başkan GÖKHAN, "Festival aynı zamanda esnafın da yüzünü güldürdü. Beni yolda gören esnaflarımız teşekkür ediyorlar. Gece yarılarına kadar iş yapabildiklerinden bahsediyorlar. Çünkü festival için sadece Çanakkale'den değil, ilçelerden ve Çanakkale dışından da konuklar gelmesi ile birlikte esnafın da yüzü gülmüş oldu. Esnafların da kazanç elde etmesi de son derece önemliydi" dedi.

"ÇANAKKALE BELEDİYESİ'NİN PERFORMANSI YÜKSEK"
50.Uluslararası Troia Festivali'nde gerçekleştirmiş olduğu etkinlikler ile ulusal alanda da adından söz ettiren Çanakkale Belediyesi'nin yerel yönetim hizmetleri açısından yüksek bir performans sergilediğini ifade eden Başkan GÖKHAN, sözlerini şöyle sürdürdü; "Çanakkale Belediyesi bütçesiyle, yatırımlarıyla çok ciddi işler yapmakta. Bütçesinin büyük bir bölümünü yatırım harcamalarına ayırıyor. Personel harcamalarına boğulmamış, cari harcamalar içerisinde kaybolmamış, işçisine, kamuya borcu olan bir belediye değil. Tam tersine bunları zamanında yerinde görevlerini yerine getiren ama aynı zamanda yatırım yapan, araç gereç alan, gayrimenkullerini artıran, tasarruf eden bir belediye. Yaptığımız herşey Çanakkale halkının katkıları ile oluyor. Çanakkale Belediyesi'nin toplam gelirleri içerisindeki öz kaynakları yüzde 68 seviyesindedir. Yani biz Ankara'dan gelen paranın çok daha üzerinde burada kaynak yaratıyoruz. Onun için bu sene ödülümüzü 50 yıl boyunca bu festivali sürdürebilen, buna kaynak aktarabilen Çanakkale halkına verdik."

"KENTLİLERİMİZ DÖRT DÖRTLÜK BİR FESTİVAL YAŞAMAYI HAK EDİYOR"
Festivalin mali boyutuna da değinen Başkan GÖKHAN, "Biz belediye olarak hiç bir zaman 'Bizim kaynağımız yok, Ankara'dan para gelmiyor' diye serzenişte bulunmadık. Biz bütçesini yerinde ve doğru kullanan bir belediyeyiz. Daha önce de açıkladığım üzere tüm etkinliklerin toplam harcaması 1 milyon 300 bin TL'dir. Şöyle bir hesaplama da yaptık. Bu kentte yaklaşık 111 bin kişi yaşıyor. Festival maliyetine göre hesapladığımızda, kişi başı 12 TL'ye Sezen Aksu, Kerem Görsev, Volkan Konak, Anadolu Ateşi konser ve gösterilerini izledik. Tiyatroları izledik, sergileri gezdik, coştuk eğlendik. Ve tüm bunlara 11 lira 70 kuruş ödedik. Bu kadar pozitif bir kentte, kentlilerimizin beş gün boyunca dört dörtlük bir festival yaşaması hakkıdır diye düşündük.  dedi.

"BU BİR KONSER DEĞİL, FESTİVAL..."
Yerel basında yer alan ve festival kapsamındaki konserlerin Stadyum yerine Cumhuriyet Meydanı'nda düzenlenmesine ilişkin çıkan bazı haberlere yönelik açıklamalarda da bulunan Başkan GÖKHAN, "Bu bir festival, konser değil. Bunu karıştırmamak lazım. Eğer stadyumda yapsaydık adı konser olurdu. Artık Cumhuriyet Meydanı'na sığmıyoruz, evet doğrudur. Ama bunun çözümü stadyumda yapmak değildir. Çözümü en kısa zamanda, örneğin Hamidiye Tabyaları'nı konser ve gösteri alanı haline dönüştürmektir" diye konuştu.



"ARTIK ÇITAYI YÜKSELTMEK LAZIM"
Çanakkale halkının festival ile ilgili geri dönüşlerinin olumlu olduğuna bir kez daha değinen Başkan GÖKHAN, "Halkımızın çok önemli bir bölümünün bu etkinliklerden memnun olduğunu algılıyorum. Bana öyle geri dönüşler oluyor. Çanakkale halkının mutlu olmasından, festivalin beğenilmesinden dolayı da ayrıca mutlu oluyorum. Artık önümüzdeki yıllarda daha farklı etkinlikler olabilir. Konseptler yaratılabilir. Zira artık bu festivalin üzerine çıkılması lazım. Çanakkale halkı da bu beklenti içinde olacaktır" şeklinde konuştu.


Başkan GÖKHAN, festival öncesinde gerekli tanıtımın yapılmasına katkı veren, festival boyunca da yayınları ile etkinlikleri kentilere duyuran basın mensuplarına da teşekkür etti.

21 Ağustos 2013 Çarşamba

ESKİ BAKAN ÜÇPINARLAR‘DAN BAŞKAN GÖKHAN‘A ZİYARET...

Çevre Eski Bakanı Hamdi ÜÇPINARLAR, Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN'ı makamında ziyaret etti.

Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, Çevre Eski Bakanı Hamdi ÜÇPINARLAR'ın gerçekleştirdiği nezaket ziyaretinden duyduğu memnuniyeti ifade ederken, ziyaret karşılıklı sohbet ile son buldu.


16 Ağustos 2013 Cuma

KARDEŞ KENTTEN KAZDAĞLARI‘NA DESTEK...

50. Uluslararası Troia Festivali' ne katılmak için Kardeş Kentimiz Almanya'nın Osnabrück kentlinden gelen konuklar öncelikle düzenlenen kahvaltıda Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ve eşi Hale GÖKHAN ile bir araya geldi.
Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, düzenlenen kahvaltıda kardeş kentten gelen konukların her yıl olduğu gibi bu yıl da “Barış Kültürümüz Olsun” sloganıyla gerçekleştirilen “50. Uluslararası Troia Festivali" süresince keyifli vakit geçirerek kentimizden güler yüzle ayrılmalarını diledi. GÖKHAN ayrıca katılımlarından dolayı teşekkürlerini iletti.
Ardından festival süresince kentin tarihi ve doğal güzelliklerini görme fırsatı yakalayan Delegasyon Başkanı Michael HAGEDORN önderliğindeki Osnabrück Delegasyonu, Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN'ı makamında ziyaret etti.
Ziyarette konuşan Hagedorn, Kazdağları'na bir gezi düzenlediklerini ve bu gezide altın arama çalışmaları nedeniyle Kazdağları'nın tehlike altında olduğunu görünce çok şaşırdıklarını ifade etti. Dünya için çok önemli olan Kazdağları'nın altın arama çalışmalarına heba edilmesine izin verilmemesi gerektiğine dikkat çeken HAGEDORN; “Kazdağları'nda var olan doğa, altın için yok edilmemeli” dedi.
Osnabrück heyetinde farklı partilerin üyelerinin olduğunu belirten HAGEDORN, heyet olarak Kazdağları'nın doğasına dokunulmaması gerektiği konusunda hemfikir olduklarını ifade ederek; “Kazdağları'nın eşsiz doğasına hayran kaldık. Sadece Çanakkale'nin değil dünya mirası olarak kabul edilebilecek bir bölge. Gezi sırasında Kazdağları'nda altın arama çalışmalarının yapıldığının farkına vardık. Osnabrück'ten gelen delgasyonda yer alan arkadaşlarımızla bu konuyu konuştuk. Şu an burada farklı partilerin üyeleri var ama Kazdağları'nın doğasına dokunulmaması gerektiği konusunda hemfikiriz. Kazdağları'nda var olan doğanın, altın için yok edilmemesi gerekiyor. Çünkü Kazdağları sadece Türkiye için değil bütün dünya için çok önemli bir yer” diye konuştu.

 Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN da, tepkilere rağmen altın arama çalışmalarının sürdüğü Kazdağları'na karşı gösterdikleri duyarlılık nedeniyle Osnabrück heyetine teşekkür etti.

15 Ağustos 2013 Perşembe

FESTİVALİN İKİNCİ GÜNÜNDE DE ETKİNLİKLER HIZ KESMEDİ...

 50.Uluslararası Troia Festivali kapsamındaki etkinlikler hız kesmeden devam ediyor. 12 Ağustos Pazartesi günü muhteşem bir açılışla başlayan festivalin ikinci gün etkinlikleri de dolu dolu geçti.

Yarım asırı geride bırakan festivalin ikinci gün etkinlikleri kapsamında Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, eşi Hale GÖKHAN ile birlikte kentin çeşitli noktalarında açılışları gerçekleşen sergileri ziyaret etti. Başkan GÖKHAN, ilk olarak Prof. Dr. Türkan Saylan Belediye Sosyal Tesisleri'nde açılışları gerçekleşen 50. Uluslararası Troia Festivali Afiş Yarışması Sergisi, Çanakkale Belediyesi Yazar Sanatçı Evi Atölyeleri Karma Sergisi ile Seramik Rölyef Islak Keçe Sergisini gezdi. El emeği, göz nuru eserleri yakından inceleyen Başkan GÖKHAN, sergilenen eserler ve gerçekleştirilen çalışmalar hakkında da bilgi aldı.

Başkan GÖKHAN'ın ikinci durağı ise Devlet Güzel Sanatlar Galerisi'nde Yörükler Derneği tarafından açılan Yörük Kültürü Sergisi oldu.



Dernek temsilcilerinin yörük poşusu hediye ettiği Başkan GÖKHAN, sergiyi oldukça beğendiğini ifade etti. Yörükler Derneği üyelerinin koleksiyonlarından oluşan ve yörük kültüründe yüzyıllardır kullanılan ev araç ve gereçleri, kıyafetler, tarım işlerinde kullanılan aletler gibi eserler diğer katılımcılar tarafından da büyük ilgi gördü.

Başkan GÖKHAN, ardından Çanakkale Belediyesi Seramik Müzesi'nde Derya ARSLAN'ın çalışmalarından oluşan Kazdağları'nda Sanat Çini ve Resim Sergisini de gezdi. GÖKHAN, özellikle Kazdağları'nda yetişen bitkilerin sanatsal açıdan sunumunu içeren sergi hakkında bilgiler aldı.



Başkan GÖKHAN, sergi ziyaretleri kapsamında son olarak Çimenlik Kalesi Muavenet-i Milliye Sergi Salonu'nda bulunan Piri Reis ve 1513 Dünya Haritası: 500 Yılın Gizemi isimli sergiyi de gezdi. Yüzyıllar önce oluşturulan haritaların seramik üzerine çizimlerinden oluşan sergi de büyük ilgi gördü.



Öte yandan, Çanakkale Belediyesi'nin çalışmalarının tanıtıldığı 'Neler Oluyor, Biliyor musunuz?' isimli sergi Troia Atı önünde festival süresi boyunca kentlilerimizle buluşacak. Yine Çanakkale Belediyesi ve Mavitay Çocukların Kültür Evi'nin ortak projesi olan Barış Atölyeleri Karma Sergisi de, Korfmann Kütüphanesi Sergi Salonu'nda sanat severlerin ziyaretine açık olacak.

FESTİVAL SPORSUZ OLMAZ

50. Uluslararası Troia Festivali etkinlikleri kapsamında Troia Festivali Futbol Şenliğinin açılış töreni ve plaket töreni de gerçekleştirildi. Hastanebayırı Semt Sahası'nda gerçekleşen etkinliğe Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN da katıldı. 13-15 Ağustos tarihleri arasında Fenerbahçe, Beşiktaş, Altınordu ve Hastanebayırıspor'un U-11 ve U-12 takımlarının dörtlü turnuva gerçekleştireceği etkinlikte Başkan GÖKHAN, katılımlarından dolayı takım temsilcilerine plaket takdim etti.


HALK BAHÇESİ'NDE 'ŞANS-ALGI-FARKINDALIK-BARIŞ' KONUŞULDU

 Festival etkinlikleri kapsamında, Halk Bahçesi Telefon Kafe önünde 'Şans-Algı-Farkındalık-Barış' isimli bir söyleşi de düzenlendi. Söyleşiye konuşmacı olarak Diş Hekimi Bilge ŞİMŞEK, Mimar İsmail ERTEN, İş adamı Aşkın DEĞİRMENCİ ve Mimar Bahattin KÖYLÜ katıldı.


 Açılış konuşmasını gerçekleştiren Mimar İsmail ERTEN, festivalin ana temalarından biri olan 'barış' olgusuna bu yıl huzur ve hoşgörü kavramlarının da eklendiğini belirtti. Çanakkale'de yaşamanın ayrıcalıklarına da değinen ERTEN, festivalin ilk gününde kameralar aracılığı ile tespit edildiği üzere 50 bini aşkın kişinin, kent sokaklarında festival etkinliklerine katıldığının gözlendiğini belirterek, bu rakamın bir kentte düzenlenen festival için çok önemli olduğuna vurgu yaptı.

Aslen İstanbullu olduğu halde yaklaşık 28 yıldır Çanakkale'de yaşadığını dile getiren Diş Hekimi Bilge ŞİMŞEK ise, Çanakkale'de yaşamanın bir ayrıcalık olduğunu söyledi. Çanakkale'de var olan değerlerin kıymetini kaybetmeden önce anlamak gerektiğini ifade eden ŞİMŞEK, "Çocuklarımızı da bu değerlere sahip çıkacak şekilde, güzel yetiştirelim" diye konuştu.

İşadamı Aşkın DEĞİRMENCİ ise, Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN'ın festivalin açılışında yapmış olduğu konuşmanın çok anlamlı olduğuna vurgu yaparak, bu konuşmanın Çanakkale'yi çok güzel anlattığını kaydetti. "Bu kentin oluşumunda herkesi kabullenme var" diyerek sözlerine devam eden DEĞİRMENCİ, üniversitenin, turizmin ve iş dünyasının bu kent için şans olduğunu belirtti.

Mimar Bahattin KÖYLÜ de, kent içerisinde farklılıkların barış içinde olması gerektiğine ilişkin bir konuşma yaptı.  Söyleşi, katılımcıların da temaya ilişkin görüşlerini belirtmesi ve karşılıklı sohbet ile son buldu. Söyleşiye Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ve eşi Hale GÖKHAN başta olmak üzere, kentliler katılım sağladı.

ÖZGÜRLÜK PARKI'NDA CAZ KEYFİ


Festivalin ikinci gününde yer alan etkinlikler kapsamında caz müziğinin önemli kadın seslerinden biri olan Jülide ÖZÇELİK, Esenler Mahallesi Özgürlük Parkı'nda bir konser verdi. Hafif batı müziği ve caz müzik üzerine eğitim alan ÖZÇELİK, akıcı ve duru sesi ile kentlilerden büyük alkış aldı.


TİYATRO ETKİNLİKLERİ DE HIZ KESMİYOR
50.Uluslararası Troia Festivali kapsamında, tiyatro etkinlikleri de unutulmuyor. Festivalin ikinci günü de, Amfi Tiyatro'da Çanakkale Belediyesi Tiyatro Topluluğu tarafından hazırlanan 'Deliler Boşandı-Yaşasın Kavuniçi' isimli tiyatro oyunu sahnelendi. Tiyatro severler, oyunu beğeni ile izledi.







VOLKAN KONAK BÜYÜLEDİ



Festivalin ikinci gün finalini ise müziği ile ülke genelinde büyük beğeni toplayan Volkan KONAK gerçekleştirdi. 'Kuzeyin Oğlu' ismiyle de anılan ünlü sanatçının konserine ise, kentlilerin ilgisi büyük oldu. Konsere, Vali Vekili Cemal YILDIZER, Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ve eşi Hale GÖKHAN, CHP Çanakkale Milletvekili Serdar SOYDAN da katılırken, onbinlerce kentli, Cumhuriyet Meydanı'ndaki konser alanına akın etti.

Konserleri nedeni ile Türkiye'nin her yerini gezdiğini belirten sanatçı Volkan KONAK, Çanakkale'ye ise övgüler yağdırdı. "Çanakkale, çok özel bir şehir. Boğazsa, boğazın kralı burada. Insansa, dünyanın en hümanist, en sorunsuz insanları var" diyen KONAK, konserinde Çanakkale Şehitlerini anmayı da ihmal etmedi. KONAK, şehitler için Nazım HİKMET'in 'Kuvayi Milliye Şehitleri' isimli şiirini seslendirdi.
 
Yaklaşık iki saat boyunca sahnede kalan Volkan KONAK,

gerek seslendirdiği şarkılar, gerekse seyirci ile olan iletişimi ile kentlilerden tam not aldı. Konserindeki pek çok şarkısını seyircilerle birlikte seslendiren KONAK, Çanakkalelilerden büyük alkış aldı.


Konserin sonunda ise Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, ünlü sanatçı Volkan KONAK'a çiçek takdim etti. Başkan GÖKHAN, festival kapsamında ülke genelinde Volkan KONAK gibi büyük beğeni toplayan sanatçıları Çanakkale halkı ile buluşturmaya devam edeceklerini belirtirken, performansı nedeni ile KONAK'ı da tebrik etti.

14 Ağustos 2013 Çarşamba

MİNİK ELLERDEN ‘EVRENSEL BARIŞ AĞACI‘...



Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, 50. Uluslararası Troia Festivali etkinlikleri kapsamında, Rotary Kulüp ortaklığı ile gerçekleştirilen ve kentli çocukların boyamalarıyla ortaya çıkarılan 'Evrensel Barış Ağacı' etkinliğine katıldı.


Halk Bahçesi'nde gerçekleşen etkinliğe, Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN'ın yanısıra kulüp yöneticileri ve minikler katıldı. Rotary Kulübü'nün destek verdiği proje kapsamında çocuklar, birleştirildiğinde bir bütün oluşturan iki farklı tuale barışı simgeleyen 'Evrensel Barış Ağacı'nı resmetti. Çocuklar, kendi elleriyle boyadıkları ve ortaya çıkardıkları Evrensel Barış Ağacı'nı Başkan GÖKHAN'a hediye etti.



Çocukların çalışmasını çok beğendiğini ifade eden Başkan GÖKHAN ise, miniklerin anlattığı masalları dinleyerek onlarla yakından ilgilendi.

50.ULUSLARARASI TROİA FESTİVALİ MUHTEŞEM ETKİNLİKLERLE BAŞLADI...


 Çanakkale Belediyesi tarafından 'Barış Kültürümüz Olsun' ve 'Şansımı Seviyorum' sloganları ile birlikte bu yıl 50.'si düzenlenen Uluslararası Troia Festivali, görkemli bir açılışla başladı. Geleneksel festival korteji renkli görüntülere sahne olurken, ilk gün etkinliklerine kentlilerin de ilgisi yoğun oldu.
50. Uluslararası Troia Festivali'nin açılışını simgeleyen kortej yürüyüşü Belediye Önünden başladı.

Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, CHP Çanakkale Milletvekilleri Ali SARIBAŞ ve Serdar SOYDAN, CHP İl Başkanı Hamza KARAGÖZ, CHP Merkez İlçe Başkanı Nejat ÖNDER başta olmak üzere, festivale yurt içi ve yurtdışından katılan ekipler ile çok sayıda kentli korteje yoğun bir katılım sağladı. Demircioğlu Caddesi, Çarşı Caddesi, İskele ve Kordon boyundan geçen kortej, kentlilerin de yoğun bir ilgisi ile Halk Bahçesi'ne kadar yürüdü. arım asırı geride bırakan Uluslararası Troia Festivali'nin açılışı, bu sene 50 yıl önce ilk düzenlendiği yer olan Halk Bahçesi'nde gerçekleşti. Açılış programında ilk olarak, 50 yıl önce festivalin düzenlenmesinde emeği geçenlere plaket takdim edildi.

"YILLAR ÖNCE BAŞLATILMIŞ BİR DEĞERİ, YARIM ASIRDIR AYAKTA TUTUYORUZ"

Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, açılış konuşmasına festivalin 50. yılına ulaşmaktan dolayı duyduğu mutluluğu ifade ederek başladı. GÖKHAN, "Bu yıl ki gurur, yıllar önce başlatılmış bir değeri yarım asırdır ayakta tutuyor olmanın getirdiği bir gurur" diye konuştu. 
Festivalin kentin sosyal, kültürel, ticari pek çok anlamda gelişip ilerlemesine öncülük ettiğini kaydeden Başkan GÖKHAN, "Festival bu kentin, dışa açılan penceresi, aydınlık yüzü, herkesin heyecanla yolunu gözlediği sosyalleşme aracı oldu" dedi.
 
"FESTİVALİ ARACI KILIP 'BARIŞ' DİYORUZ"

Başkan GÖKHAN, konuşmasında barışa vurgu yapmayı da ihmal etmeyerek, "Uzun yıllardır, festivali fırsat bilip festivali aracı kılıp Barış, Barış diyoruz. Kendinle, ötekinle, geçmişinle, geleceğinle barış diyoruz. Neden Barış? Çünkü barış hep eksik yanımız, çünkü barış tek doyuramadığımız açlığımız...Maalesef tarih boyunca hep varmış barışa özlem ve hiç bitmiyor. Emperyal güçlerin dünya üzerindeki bitmek tükenmek bilmeyen ihtirasları, sürekli iştahlarını kabartan yeni dünya düzenleri yaratma hevesleri, bu heveslerini hayata geçirirken yitirilen canlar, barışı hep başka baharlara erteliyor. Özellikle son dönemlerde ülkemiz de demokrasi ve özgürlüklerden yana ciddi sınavlardan geçiyor. Mayıs ayının son günlerinde Gezi Parkı’nda filizlenen tohumlar, gençlerin biz de varız, bizim de söyleyecek sözümüz var, benim varlığımı göz ardı edemesin direnişi, bu ülkede pek çok şeye karşı umudunu yitirmiş milyonlarca insanın sarıldığı can simidi gibi oldu. Gezi bir domino etkisi yarattı ve yıllardır söz hakkı elinden alınmış, tercihleri yok sayılmış,  fikrine danışılmamış, ihmal edilmiş, hor görülmüş insanlar, gezi ile silkinerek ayağa kalktılar. Ama bu tamamen sivil ve romantik varoluş mücadelesine karşı kullanılan aşırı ve orantısız güç, yeniden yeşeren heveslerimize filizlenen heyecanlarımıza biber gazı olup gözyaşı döktürdü, cop olup toma olup insanlık onuruna onulmaz yaralar açtı.”

Çanakkale'den dünyaya barış mesajını ileten Başkan GÖKHAN, sadece Türkiye gündemine değil, uluslararası gündeme de değinerek, "Çanakkale’den barışa festival aracılığıyla kültürle, sanatla bir kez daha selam dururken, Ortadoğu’da yanı başımızdaki komşularımızda, Afrika’da yaşanan çatışmaların, akan kardeş kanının durması, silahların susmasını diliyorum. Maalesef milyonlarca insan, doğdukları, sevgiyle bağlı oldukları vatanlarından savaş nedeniyle kaçarak ayrılmak zorunda kalıyor ve sığındıkları ülkelerde çok güç koşullar altında yaşıyorlar. Hiç kimsenin savaş nedeniyle topraklarından kopmaması, hiçbir çocuğun aç uyumaması , hiçbir gencin batırılan bir mülteci teknesinin enkazı ardından yapayalnız kıyıları vurmamasını temenni ediyorum" dedi.

 Eyüp Sabri Özkan, Hüseyin Uluarslan, Emel Altan Ege ( Cahit Altan’ın kızı ), Hektor Öktem
FESTİVALİN ÇINARLARI ONURLANDIRILDI...

Bundan 50 yıl önce gösterdiği üstün çabaları ile festivalin doğuşuna vesile olan başta İzzet Melih Dilmaç olmak üzere festivalin yaşayan değerleri ve emektarları Eyüp Sabri Özkan, Hüseyin Uluarslan, Emel Altan Ege ( Cahit Altan’ın kızı ), Hektor Öktem festivalin 50. yılı anısına festivalin ilk doğduğu yer olan Halk Bahçesinde plaket ve çiçek ile onurlandırıldılar.
Festivalin çınarlarına ödüllerini Çanakkale Milletvekilleri Serdan Soydan ve Ali Sarıbaş, Vali Vekili Cemal Yıldızer, Belediye Başkanı Ülgür Gökhan takdim ederken İzzet Melih Dilmaç festivalin nasıl ve ne zorluklar içerisinde başladığından bahsederek bu bayrağı bugüne kadar taşıyan ve bu noktalara getiren Çanakkale Belediyesine teşekkür etti.

ÖDÜL BU YIL ÇANAKKALE HALKININ

Başkan GÖKHAN'ın açılış konuşmasının ardından ise ilk olarak 50. Uluslararası Troia Festivali Afiş Yarışması'nda dereceye girenlere ödülleri takdim edildi. Bu yıl 9.su düzenlenen Afiş Tasarım Yarışmasına 23 üniversiteden katılan 144 eser arasından 1. seçilerek festivalin görsellerini süsleyen tasarımı ile ödül almaya hak kazanan Kocaeli Üniversitesinden Erhan Yalur’a ve mansiyon ödülü sahiplerine ödülleri takdim edildi.
Her yıl, bilim, sanat, kültür alanlarında isim yapmış, toplumları etkilemiş isimlere verilen Homeros Bilim Kültür Sanat Ödülü ise, bu yıl Çanakkale halkının oldu. Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, Çanakkale halkını temsilen Mavitay ve Çanakkale Belediyesi tarafından düzenlenen Barış Atölyelerine katılan çocuklara ödülü takdim etti. GÖKHAN, ödülün Kent Müzesi'nde sergileneceğini belirtirken, ödülü alan çocukların 'Barış Çocuklardır' diye haykırması ise büyük alkış aldı. Festivalin resmi açılış programı, müzik dinletisi ile son buldu.

YARIM ASIRA YAKIŞAN ETKİNLİKLERE BÜYÜK İLGİ

kerem görsev
50.Uluslararası Troia Festivali'nin ilk gün etkinlikleri ise dolu dolu geçti. Halk Bahçesi'nde düzenlenen açılış programının hemen ardından Çimenlik Kalesi'nde ülkenin yetiştirmiş olduğu önemli caz müzisyenlerinden Kerem GÖRSEV sahne aldı. Çimenlik Kalesi'nin tarihi atmosferinde caz müziğinin en güzel ezgileri yankılanırken, konsere Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ve eşi Hale GÖKHAN başta olmak üzere çok sayıda kentli katıldı.  Yaklaşık bir buçuk saat süren konser sonunda Başkan GÖKHAN, ünlü müzisyen Kerem GÖRSEV'e çiçek takdim etti.

ANADOLU ATEŞİ BÜYÜLEDİ


Ünü dünyaya yayılan dans topluluğu Anadolu Ateşi'nin gösterisi de ilk gün etkinlikleri arasında yer aldı. Cumhuriyet Meydanı'nda gerçekleşen gösteriye kentlilerimizin de ilgisi büyük oldu. Anadolu Ateşi'nin dans ve davul ritimlerine, kentliler de alkışlarıyla katıldı.




KENT, ETKİNLİKLERLE CANLANDI
Festivalin 50. yılına yakışacak nitelikte dolu dolu hazırlanan program kapsamında, çok sayıda etkinlik kentli ile buluştu. Barbaros Mahallesi Barış Kordonu'nda Grup Ezgi'nin konseri türkü severlerle buluşurken,

Esenler Mahallesi Özgürlük Parkı'nda da Hedon, Roman Dans Grubu ve Boğaz Saz Grubu'nun gösterileri de büyük ilgi gördü. Festival kapsamında tiyatro severler de unutulmadı. Amfi Tiyatro'da İstanbul Halk Tiyatrosu ekibinin sahnelediği Bezirgan isimli tiyatro oyununa, kentliler yoğun bir katılım gösterdi.

Aynı zamanda festivale Hırvatistan, Macaristan, Moldova'dan katılan yabancı konuklar ile Anadolu Turizm ve Folklor Derneği Ekibi ve Çanakkale Belediyespor Halk Oyunları Ekibi'nin folklor gösterileri de ilgi ile izlendi.


ETKİNLİKLER HIZ KESMİYOR

Festivalin bugünkü programında ise, Halk Bahçesi Telefon Kafe önünde saat 19:00'da gerçekleşecek olan 'Şans-Algı-Farkındalık-Barış' isimli söyleşi, Özgürlük Parkı'nda saat 21:30'da Jülide ÖZÇELİK konseri, saat 22:00'da Cumhuriyet Meydanı'nda Volkan KONAK konseri ve Çanakkale Belediyesi Tiyatro Topluluğu tarafından sahnelenen ve 21:00'da Amfi Tiyatro'da kentlilerle buluşacak olan 'Deliler Boşandı-Yaşasın Kavuniçi' isimli tiyatro oyunu bulunuyor.

Festivalin ikinci gün etkinlikleri kapsamında ayrıca kentin çeşitli noktalarında folklor gösterileri, sergiler ve çeşitli etkinlikler de yer alacak. Tüm kentlilerimizi etkinliklere davet ediyoruz...

29 Temmuz 2013 Pazartesi

Gökhan, adaylığını açıkladı

Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan,Çanakkale İl Belediye Başkanlığı adaylığı ile ilgili başvuruyu yaptı. Tarla Sokak'ta bulunan CHP İl Başkanlığına gelen Başkan Gökhan'a çok sayıda da partili ve vatandaş destek verdi. 



Başkan Gökhan'ın adaylığını açıklamasına eski Çardak Belediye Başkanı Daniş Tanrıöver, Mahmudiye eski belediye başkanı Hüseyin Demirel, Erenköy Belediye Başkanı Alaattin Özkurnaz, Kumkale belediye başkanı Süleyman Erte ve büyük bir halk topluluğu katılarak destek verdi. 


















22 Temmuz 2013 Pazartesi

ATATÜRK CADDESİ‘NDE ÇÖP KONTEYNERLERİ YER ALTINA ALINIYOR…

Çanakkale Belediyesi tarafından alt yapı çalışmaları tamamlanan ve üst yapı çalışmalarına devam edilen Atatürk Caddesi'ndeki tüm konteynerler yer altına alınacak.

Bu yeni sistemin uygulanması ile hem çevre ve görüntü kirliliği ortadan kaldırılacak hem de modern ve etkin sistemlerin kentlilerce kullanılması sağlanacak.

 Yer altı konteynerlerinin boşaltılması için vinçli herhangi bir araca ihtiyaç bulunmamakta olup, mevcut çöp araçlarının ilave bir mekanizması ile rahatlıkla konteynerler yüzey üstüne çıkartılarak boşaltılacak.

 Kentlilerin pedallı olan bu yeni sistemde pedalları kullanarak çöplerini yeraltına alınacak konteynerlere atmaları, sistemin sürdürülebilirliği ve yangınlaştırılması adına büyük önem arz etmektedir.

 Bu konuda ilk örnek Atatürk Caddesi üzerindeki Askerlik Şubesi karşısında bulunan alana yerleştirildi. Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN sistemi yerinde inceleyerek çalışmalara ilişkin Temizlik İşleri Müdürü Aysun KAVCAR’dan bilgi aldı. 

4 Temmuz 2013 Perşembe

Ülgür Gökhan ve Ali Sürücü'den İddialara Yanıt Geldi

Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, Başkan Yardımcısı Ali SÜRÜCÜ ile birlikte düzenlediği basın toplantısında, geçtiğimiz günlerde AKP İl Başkanı Muzaffer KUTLU'nun SÜRÜCÜ’ye yönelik iddialarını değerlendirdi.
Geçtiğimiz hafta AKP İl Başkanı Muzaffer KUTLU’nun yerel basına servis ettiği fotoğraf ve basın metinlerinde, Belediye Başkan Yardımcısı Ali SÜRÜCÜ'nün ev taşıma işlemini Belediye çalışanlarına, belediye araçları ile yaptırdığı, eski ve kullanılamaz durumdaki eşyalarını da Sosyal Market'e bağışladığına ilişkin iddialar yanıtsız kalmadı.



Düzenledikleri basın toplantısında birlikte kameralar karşısına geçen Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ve Başkan Yardımcısı Ali SÜRÜCÜ, iddiaları belgelerle kanıtlayarak kamuoyuna sundu.
İlk olarak söz alan Belediye Başkan Yardımcısı Ali SÜRÜCÜ, İl Başkanı Muzaffer KUTLU'nun yerel basın organlarında çıkan haberlerde belirttiği sorulara yanıt verirken, taşınma olayı hakkında da bilgiler verdi. SÜRÜCÜ, Güzelyalı'daki evine taşınma işleminin 2 Haziran Pazar günü gerçekleştiğini, ancak KUTLU tarafından basına servis edilen fotoğrafların 4 Haziran Salı günü çekildiğini kaydetti. SÜRÜCÜ, ev taşıma sırasında taşıma firmasıyla yapmış olduğu taşıma sözleşmesi, taşıma irsaliyesi ve teslim belgesi gibi belgeleri de basın mensuplarıyla paylaştı.
Sürekli olarak Sosyal Market'e yardımda bulunduğunu kaydeden SÜRÜCÜ, "Her iki evde de eşyalarım vardı ve hepsini Güzelyalı'ya taşıma imkanım yoktu. Sosyal Market'te de, kullanılabilir durumdaki eşyaları herkesten alıyoruz. Sizlerden de alıyoruz. Ve ben bunu ilk defa yapmıyorum. Verilen eşyalar arasında bir ranza, ranzanın yatağı, televizyon sehpaları, mutfak dolapları, ocaklı fırın var. Bütün bunlar benim evime götüremeyeceğim ama kullandığm eşyalarımdı. Sosyal Markete verdiğimiz malzemeler, tutanak ile tarafımdan alınmış ve yine tutanak ile ihtiyacı olan kişilere teslim edilmiş olup şu anda kullanımdadır. Bana göre talihsiz bir açıklama olmuş" diye konuştu.
İDDİALARIN HEPSİNE BELGELİ YANIT
Ardından söz alan Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ise, basına servis edilen fotoğraflardaki taşıma aracının, Sosyal Market'e bağışta bulunacak herkesin kullanabildiği nakliye aracı olduğunu söyledi. GÖKHAN, "Bu uygulama rutin bir uygulama. Belki şu dakikada bile Çanakkale'nin herhangi bir yerinde, kullanılabilir nitelikteki eşyasını Sosyal Market'e bağışlayan evlerden eşyalar alınmakta. Bu hizmetten, bağış yapıldığı takdirde herkes yararlanabiliyor. Burada sayın Ak Parti İl Başkanı Pulitzer'e aday olacak bir gazetecilik başarısı sergilemiş. Basının yapamadıklarını başarmış. Ve bunu servis etmiş. Hatta iki sayfa, düzeltilerek servis edilmiş. Çürük çarık eşyaları veriyor algısı yaratmaya çalışmış. Bunların doğru olmadığı yapılan tespitlerde ortaya çıkmıştır" diyerek, Sosyal Market'e bağışlanan ve ihtiyaç sahiplerinin kullanmaya başladığı tespit edilen eşyaların fotoğraflarını da basın mensuplarıyla paylaştı.
"DELİLSİZ İFTİRA ATMAK İNSANLIK DIŞI BİR OLAYDIR"
Belediye Başkan Yardımcısı Ali SÜRÜCÜ'nün başarılı bir bürokrat olduğuna da değinen Başkan GÖKHAN, "İktidar Partisinin İl Başkanı, Ali SÜRÜCÜ ile birlikte 10 yıl çalıştı. 10 yıl boyunca SGK gibi önemli bir kurumun başında bulunmuş olmak, orada hiçbir şaibeye bulaşmadan Çanakkale Belediyesi'ne geçmiş olması çok anlamlıdır. Eğer bir şey varsa, o zamanda ortaya çıkmış olması lazımdı. Çanakkale'nin bir çok vatandaşının işini görmüş, başarılı bir müdürlük yapmış bir kişiyi mesnetsiz ve delilsiz iftira atarak zedelemeye çalışmak son derece insanlık dışı bir olaydır. Insanların itibarı ile oynamayı çok seviyorlar. Konuya ilişkin gerekli araştırmaları yapmadan basına servis edilmesi son derece etik dışıdır. Hepsi ispatlıdır" şeklinde konuştu.

"İL BAŞKANI, SÜRÜCÜ'DEN ÖZÜR DİLEMELİDİR"
AKP İl Başkanı Muzaffer KUTLU'nun, Başkan Yardımcısı SÜRÜCÜ'den özür dilemesi gerektiğinin altını çizen Başkan GÖKHAN, "Bence Sayın il başkanı sayın Ali Sürücü'den özür dilemelidir. Benden değil, belediyeden değil. Çünkü belediye görevini yapmıştır.
Ben çirkefimi atarım, sen temizlemeye uğraşırsın anlayışı doğru değildir. Sonuna kadar mücadelesini yaparım. Eğer özür dilemezse sonuna kadar her vesilede dile getiririm. Mesela önümüzdeki mecliste de bu yine gündeme gelecektir. Başka bir yerde yine gündeme gelecektir. Hukuki süreci olabilecektir. Ne eşyalar çarık çürüktür. Ne de sayın SÜRÜCÜ'nün evine belediye çalışanları tarafından eşya taşınmıştır.

Seçim dönemine girdiğimize göre, yenemeyeceklerini düşündükleri pehlivanı başka türlü acaba kamuoyu önünde küçük düşürüp, acaba bir şey elde edebilir miyiz diye düşünüyor olabilirler. Ama ne yaparsanız yapın Çanakkale halkı sizi de bizi de tanıyor" diye konuştu.

23 Nisan 2013 Salı

BAŞKAN GÖKHAN TEKNİK İNCELEME TURUNDA

Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, kentte yapımı devam eden alt ve üst çalışmalarını teknik ekibiyle birlikte yerinde incelemeye devam ediyor.

İnceleme programı kapsamında ilk olarak önemli alt yapı yatırımlarından olan Atatürk Caddesi'nde gerçekleştirilen altyapı şebeke hattı (kanalizasyon ve yağmursuyu hattı toplam uzunluğu: 8.773 m) revizyon çalışmalarını yerinde inceleyen Başkan Gökhan çalışmaların seyrine ilişkin yetkililerden bilgiler aldı.

Kentin en önemli ana arterlerinden biri olan Atatürk Caddesi, teknik alt yapı çalışmalarının tamamlanmasının ardından gerçekleştirilecek üst yapı çalışmaları ile; yol, kaldırım, tretuar ve refüjleri düzenlenip, peyzaj uygulamaları tamamlanarak sağlam, estetik ve modern görünümüyle kente kazandırılacak.
Gökhan, Atatürk Caddesi'nin ardından, sadece yaya trafiğine açık olarak tasarlanan, toplam proje alanı 10.407 m2 olan, bünyesinde 2 adet meydan, çocuk oyun alanları, açık hava spor alanları, görme engelliler için yürüyüş aksı, wc-duş, soyunma kabinleri, bisiklet yolu ve plaj voleybolu sahası barındıran Yeni (Barış) Kordon Düzenleme Projesi kapsamında sona yaklaşılan üst yapı çalışma alanlarında da incelemelerde bulundu.

8 Nisan 2013 Pazartesi

Çanakkale Belediyesi'nden ÇOMÜ Kütüphanesi'ne Bağış


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin (ÇOMÜ), Çanakkale Savaşlarının 100. yılı nedeniyle 1915’te şehit düşen öğrenciler için düzenlediği 1 Milyon Kitap Kampanyası’na bağışlar devam ediyor. 
Çanakkale Belediye Başkanlığı da bu kampanyaya destek vererek ÇOMÜ Kütüphanesine 524 kitap bağışladı. Bağış seremonisi ÇOMÜ Kütüphanesi’nde Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Rektör Prof. Dr. Sedat Laçiner, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Şükriye Aras Hisar, Genel Sekreter Mustafa Yollu, Belediye Meclis Üyeleri Cem Belli ve Eren Kemerli’nin katılımıyla gerçekleşti.
Öncelikle Belediye Başkanı Gökhan ve beraberindekilere ÇOMÜ Kütüphanesini gezdiren Rektör Laçiner, kütüphaneye hergün çok kıymetli bağışlar yapıldığını belirterek; “Biliyorsunuz 2015 yılına kadar hedefimiz 1 milyon kitap. Bu hedef aynı zamanda Türkiye'nin en büyük üniversite kütüphanesi oluşturma hedefidir” dedi.


“Çanakkale Şehitleri’nin Hatıralarını Yaşatabilecek En İyi Yol, Yanı Başlarında İyi Bir Üniversite ve İyi Bir Kütüphane Kurmaktır”
Rektör Laçiner konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bu kampanyaya 2015 hedefi koyarken şöyle bir mantıkla hareket ettik. Çanakkale savaşları 1915 yılında yapılırken pek çok genç, liseli, üniversiteli öğrenciler tahsilini yarım bıraktı ve burada savaşmayı tercih etti. Burada hayatlarını feda ettiler. Okuyamadıkları çok sayıda kitap kaldı. Bu gençlerin tahsillerinin eğitimlerinin devam ettirilmesi gerekiyor. Kanaatimizce Çanakkale şehitleri için hatıralarını yaşatabilecek en iyi yol herhalde yanı başlarında çok iyi bir üniversite, çok iyi bir kütüphane kurmaktır. Yapılan abideler, anıtlar, heykeller, mezarlar bunlar tabiî ki anlamlı. Bir vefa duygusuyla yapılmışlardır. Ama asıl anlamlı olan şey, yapılacak asıl abide Dünya'nın, Türkiye'nin en iyi kütüphanelerinden birini yanı başlarında inşa etmek, yükseltmektir. Biliyorsunuz şehitlikteki abide de vatandaşlarımız bağışlarıyla gerçekleştirilmiştir. Büyük bir kampanyayla yapılmıştır. Biz buradaki kütüphanenin de abide gibi bağışlarla gerçekleşmesini bu bağlamda çok önemsiyoruz. Çünkü sadece devletin imkânlarıyla bunu yapabilmek kolay değil. Yapılabilse bile her bir taşında tuğlasında her bir kitabında vatandaşların katkısının olması buraya onların katılımını sağlamış oluyor. Bir duygusallık da sağlanmış oluyor. Yani kütüphaneye bakan herkes diyor ki; bu abidenin, bu kütüphanenin içinde benim de bir payım var. Bugüne kadar Iğdır'dan Antalya'ya, Hatay'dan Malatya'ya kadar Türkiye'nin her yanından kitaplar yağıyor. Yani gerek kütüphanenin depolarında, gerekse bizim rektörlüğümüzün depolarında her gün koliler dolusu kitap geliyor. Bu bizi son derece mutlu ediyor.”
“Çanakkale'den Çanakkale’deki Kurumlardan, Kişilerden Gelen Kitapların Bizim İçin Çok Ayrı Bir Yeri Var”
Çanakkale Belediyesi tarafından yapılan bağışın çok önemli ve anlamlı olduğuna vurgu yapan Laçiner, “Çanakkale'den Çanakkale'deki kurumlardan, kişilerden gelen kitapların bizim için çok ayrı bir yeri var. Raflara koyarken daha bir sevinç içerisinde koyuyoruz. Sayın Başkanın üniversiteye vermiş olduğu kıymetin farkındayız. Onun bir parçası olarak Çanakkale Belediyesi’nin de bu kampanya içerisinde yer alması bizleri çok mutlu etti. Ben bu vesileyle Çanakkale Belediyesi'ne ve Sayın Başkanımıza çok teşekkür ediyorum. Örnek bir davranış oldu. Üniversitenin bütün Çanakkale'ye ait olduğunun da bilincinde kendisi, onu da biliyorum. O bağlamda tekrar kendisine ve meclis üyelerimize çok teşekkür ediyorum. Sağ olunuz. İyi ki buradasınız” dedi.
“ÇOMÜ Çanakkale İçin Olmazsa Olmaz”
Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Üniversitenin Çanakkale için olmazsa olmaz olduğunu her defasında ifade ettiğini vurgulayarak; “Üniversite ile olan işbirliklerimizi olabildiğince yoğunlaştırmaya çalışıyoruz. Ortak projeler yapıyoruz ki Çanakkale de üniversitesi olduğunu ve bu üniversitenin kendisi için ne kadar önemli olduğunun bilincinde olsun” dedi.
Gökhan şöyle devam etti:
“1990’lı yılarda Çanakkale’de bir üniversite olmalı derken Çanakkale’nin yaşamının, coğrafi yapısının, kültürel yapısının burada iyi bir üniversiteye olanak sunduğunu söyledik. Ancak burada sadece bir üniversite kurulmasını değil, bu üniversitenin bir iddia taşıması gerektiğini de söyledik. Nitekim her geçen yıl ÇOMÜ’nün isim yapan fakülteleri artıyor. Japon Dili ve Edebiyatı Bölümü adından sıkça bahsettiren bir bölüm olmuştur. Eğitim Fakültesi önemli bir fakülte olarak adını duyurmuştur. Yeni kurulmasına rağmen Tıp Fakültesi parlayan bir fakülte haline gelmiştir. Bunun yanı sıra İlahiyat Fakültesi yeni yapısıyla burada önemli bir yer tutacak. Sadece Çanakkale için değil tüm Türkiye, Balkanlar, Orta Asya’daki çocukların burada eğitim görmesine fırsat tanıyacak. Bütün bunların olabilmesi için bir iddiası olmalı.  İddiası olan bir üniversite için buranın bilgi kaynaklarının da çok iyi, çok zengin olması lazım. Bunların başında da tabii kütüphane geliyor. ÇOMÜ Yönetimi tarafından ortaya konan  ‘Şehitler İçin 1 Milyon Kitap’ iddiası çok önemli ve doğru bir iddiadır. Evet, üniversitemiz var, üniversitemiz kütüphanesi Türkiye’de birinci, dünyada da sayılı üniversite kütüphaneleri arasına girecektir. Üniversite yönetimi tarafından konan bu iddiaya 2015 yılında ulaşmış olacağız. Biz de Çanakkale Belediyesi olarak bu projenin içerisinde yer almalıydık. Yer alıp örnek olmalıyız ki diğer kurum ve kuruluşlara teşvik olsun. Kütüphane idaresi tarafından belirlenen çeşitli branşlarda 524 kitap katkısı yaptık. 2015 yılına kadar da bu katkıyı sunmaya devam edeceğiz. Diğer kurum ve kuruluşlar, eğitime meraklı herkesin bu katkıyı sunmaya davet ediyorum.”


“Bu Kentin Yöneticileri Mutlaka Üniversiteye Sahip Çıkmalıdır ve Kıymetini Bilmelidir”
Bulunduğu kent ve konumu itibariyle ÇOMÜ’nün 2023 senesine kadar Türkiye’de ilk 10 üniversite arasında yerini alması gerektiğini belirten Başkan Gökhan, “Bu bir hayal değildir ve yapılabilir. 2023 senesinden sonraki hedefimiz ise 2050 yıllarında ÇOMÜ’nün Türkiye’nin ilk üç üniversitesi arasında yerini alması olmalıdır. ÇOMÜ’de bu potansiyel vardır. Dolayısıyla üniversitenin bu yoldaki hedefine katkılarımız devam edecektir. Biz olsak da olmasak da bu kentin yöneticileri mutlaka üniversitesine sahip çıkmalıdır ve kıymetini iyi bilmelidir” dedi.