21 Ağustos 2013 Çarşamba

CHP ÇANAKKALE PARTİ İÇİ EĞİTİMLERİNDE HIZ KESMİYOR


Parti içinde üyelerin birikim ve bilinç düzeyini artırmak, parti ideolojisini benimsemeleri ve içselleştirmelerini sağlamak, ortak çalışma ve propaganda becerilerine katkı vermek amacıyla CHP Parti Okulu bünyesinde düzenlenen "Üyelerin Temel Siyasi Eğitimi"nin bir diğeri 17 - 18 Ağustos tarihlerinde CHP Çanakkale İl Binası'nda yapıldı. Parti içi eğitimi ve sosyal projeleri destekleyen İl Başkanı Hamza Karagöz ve İl Eğitim Sekreteri Sevil Özyurt’un öncülüğünde gerçekleştirilen eğitime Merkez, Ezine, Ayvacık ve Bayramiç İlçelerinden toplam 28 üye katıldı.
 Görev alan eğitimciler Işıl Bozyiğit, Gülay Kütükçüler, Hüseyin İdgü ve Devrim Gürkan danışmanlığında; eğitime katılan üyeler tarafından gerçekleştirilmesi hedeflenen 4 ayrı projeye imza atıldı.
 İki gün süren eğitim sonunda Eğitmenler ve katılımcılarla birlikte kısa sürede oluşan kazanımlar ve üyeler arasında gelişen dostluklar pasta kesilerek kutlandı.

DSP ‘duran adam’ eylemi yapacak


 Demokratik Sol Parti (DSP), İzmir'de ‘duran adam’ eylemleriyle seçim barajının kalkmasını isteyecek.

DSP Genel Başkan Yardımcısı Rifat Mutlu yaptığı açıklamada, İzmir'de Eylül ayından itibaren seçim için saha çalışmalarına başlayacaklarını söyledi. DSP ilk olarak Bornova'da metro girişleri, Hükümet Konağı ve Altındağ'da Gezi Parkı eylemlerinde yapılan ‘duran adam’ protestosu ile seçim barajının kaldırılmasını isteyecek. Eylem her ilçede yapılarak, kamuoyu yaratılacak.
DSP Genel Başkan Yardımcısı Mutlu, dünyada en yüksek seçim barajının yüzde 10 ile Türkiye'de olduğunu belirterek, bunun en azından yüzde 5'lere çekilmesini istedi. Mutlu, “Barajın kaldırılması gerekiyor ki halkın temsili sağlanabilsin. Bu da iktidarın yapacağı yasa değişikliği ile olacak. 12 Eylül darbesinde çıkarılan bir yasanın değişmesi gerekiyor. İktidarın demokrasi söylemine geçerlilik kazandırması için bunu yapması gerekiyor” dedi.
DSP'NİN SIRTINDAN KURBAN KESTİRMEYECEĞİZ
Yeni görevi nedeniyle çalışmalarını Ankara'da sürdüren Mutlu, partisinin her kentte ve ilçede kendi adayını çıkaracağını vurgulayarak, “Her seçim bölgesinde kendi adaylarımızla çıkacağız. DSP farklı bir parti. Hiçbir partinin kuyruğunda ya da yanında değil. Şimdiye kadar bazı partiler ana muhalefet başta olmak üzere DSP'nin sırtından kurban kesmeye çalıştı. Özellikle Bülent Ecevit yaşamını yitirdikten sonra partinin yetim kaldığını düşünerek DSP'nin sırtından kurban kesmeye çalıştılar. Bunu bu seçimde yaptırmayacağız” dedi.

KOLİN Hotel Nefes Kesti…

KOLİN Hotel Türkiye'ye doğal nefesi getirip Nefes Akademi'yi kuran Nevşah Fidan Karamehmet’ ve ekibini ağırladı.
Gerçekleştirdiği nefes eğitimleriyle büyük yankı uyandıran ünlü yaşam koçu  Nevşah Fidan Karamehmet ve ekibi tarafından KOLİN Hotel’de gerçekleştirilen “Mucize Nefes Kursu” na Çanakkaleliler yoğun ilgi gösterdi.
KOLİN Hotel Red Moon’da 4 gün boyunca süren kursta eğitim veren Nevşah Karamehmet;” Artık herkes daha bilinçli yaşamak ve farkında olmak istiyor. Tüm bunlar nefesle çok daha kolay ve hızlı gerçekleşebiliyor. Örneğin, bir hafta süren yoğun nefes programına katıldığınızda programın sonunda artık aynı kişi olamıyorsunuz. 4 gün gibi kısa bir sürede değişim ve dönüşüm mümkün hale geliyor. “dedi.
Çanakkale Halkı’nın yanı sıra çevre illerden de gelen katılımcıların gösterdiği ilgiden büyük mutluluk duyduğunu ve Nefes Akademisi olarak yeni bir kurs için en kısa zamanda tekrar geleceklerini belirten Karamehmet, KOLİN Hotel’in kendilerine gösterdiği ilgi ve alaka için de teşekkür etti.

18 Ağustos 2013 Pazar

Barselonalı Bülent Abi

Duydum ki Bülent abi toplantında Barselona demişsin. Barselona olacağız demişsin. Barselona’yı geçmeliyiz demişsin. Bunun için yaşaman gereken değişimin farkında mısın be Bülent abi. Burası zaten Barselona. Zaten Barselona’yı geçecek. Burada alınacak kararlar masaya yumruk vurarak talimatla değil,  Belediye Meclisinde, Kent Konseyinde,  sivil toplum kuruluşlarında geniş katılımlı toplantılarla BEN demeden BİZ denilerek alınıyor. Burası çoktan Barselona oldu ama sen hala Madrid’sin ama Atletiko değil Real Madrid’sin.

Aslında bu spor muhabbetine hiç girmeyecektim ama öyle şeyler okudum ki dayanamadım.

Bir kere senden ve senin aklından, fikrinden Barselona olmaz. Olsa olsa Real Madrid olur. Neden mi olmaz? Çünkü Barselona’da ben yok biz var. Ama Real Madrid de biz yok ben var. Anlarsın ya Barselona da tiki taka Madrid’de hep bana hep bana var.  O nedenle senin yaptığın her işte Real Madrid var. Barselona olabilmen için değişmen gerekir. Hem de baştan sona. Sende biraz Atletik Bilbao havası da var. Malum yabancı futbolcuda oynatmazlar. Sende biraz öylesin. Sana yabancı olanlara hep karşısın.

Bir ara, hatırlar mısın tarihinizde ilk kez kulübe danışman alacaktınız. Sen daha yeni görevi devralmıştın. Bir gün yönetim kuruluna gelip masaya yumruğunu vurup cv’sini masaya koyduğun kişiyi alıyoruz demiştin. Kimseye sormadan, itirazları dikkate almadan. Bu adam dedin. Alıyoruz dedin. Bonservisini, ilandaki şartları, kulübün ihtiyacını, diğer adayları sorun etmedin. Bırak başvuran tüyü bitmemiş yetimleri, tüyü bitmiş şartları sağlamış gencecik isimleri bile bir kalemde silip, hepsinin hakkını yiyerek dediğin bu kişiyi almıştın.  Tek lafınla her şeyi nasıl da değiştirmiştin. Ah be Bülent abi. Senden Barselona olmaz. İnan bana olmaz…

Hatırlar mısın bir gün deniz sporları yapılan yere yatırım yapacaktınız. Yine kimseye sormadan araştırma yaptın. Yeri belirledin. Her şeyi hazırladın. Yatırım yapmaya kalktın. Ama yine kimseye sormadın. Sordun mu Bülent abi. Elbette sormadın. Taktın peşine birkaç kişiyi, ortalığı ayağa kaldırdın. Yapacağım dedin. Ben dedin. Biz yine demedin. Sonra ne oldu.  O yatırımı yapamadın. Neden, çünkü bu sefer karşındakiler Barselona ruhunu taşıyordu. Çakma değil gerçek Barselonalılardı. Ben değil Biz dediler. Ama sen Bülent abi Real Madrid’li gibi davranıp inat ettin, hala inat ediyorsun. Bu arada o gün yanında olanlardan kimse şu an çevrende kalmadı. Benim dediğim olacak diyorsun. Hala ben diyorsun da başka bir şey demiyorsun. Ah be Bülent abi. Senden Barselona olmaz. İnan bana olmaz…

Sana çok şey anlatabilirim Bülent abi. Çok şey yazabilirim Barselonalı Bülent abi. Ama çok da canını sıkmayayım. Son zamanlarda peşine takılan Celta Vigo’lularda var. Celta Vigo’lu fikret ve arkadaşları. Onlarda bilsinler ki yaptığın bu talihsizlikler artık onlarında sorumluluğunda. Onlarda çok sever kul hakkından konuşmayı. Bakalım ne yapacaklar.  Dedim ya ne senden ne yanındakilerden Barselona olmaz. Olsa olsa Real Madrid olur. Ondan da kırk yılda bir şey olur. Yıllarca her şeyi berbat eder arada sırada “hani derler ya kedi olalı bir fare tutar”. Kırk yılda bir doğru yapar onu da durmadan anlatır.  Ah be Bülent abi. Senden Barselona olmaz. İnan bana olmaz…

Biz olması için, Barselona olman için Bülent abi senin değişmen lazım. Etrafındaki yalakalardan, dalkavuklardan kurtulman lazım. Randevu vermediğin insanlarla da görüşmen, kimseyi, ötekileştirmemen,  hakkını yediğin insanlardan da af dilemen lazım. Ben değil biz demen lazım. Çünkü ben diyenlere buralarda pek şans yok be Bülent abi. Biz dersen, hepimiz dersen o zaman Barselona olursun. O zaman burada yaşayan Barcelonalıları anlamış olursun. Burada yaşayanlar senden önce Barselonalı oldu zaten. Senin haberin yok.

Şimdilerde sana takılan celta vigolu fikret, millerealli Mithat, getafeli hassan,  granadalı Turgut, sevillalı savaş ve adını sayamadığım diğer ekibinle BEN önce BİZ olmalı sonrada projelere yelken açmalısın Bülent abi…


Son olarak bu şehir zaten BARSELONA gibi hatta orayı da geçmiş BİZ olmuş bir şehir. Bir tek sen Bülent abi ve çevrendekiler BEN kavramında sıkışıp kaldılar. Sizlerde BİZ demeyi öğrenirseniz önümüz açık. Yoksa Bülent abi yanındakilerle birlikte Real Madridliler olarak  BEN kavramından öteye gidemeyenler oluyorsunuz… 

16 Ağustos 2013 Cuma

KARDEŞ KENTTEN KAZDAĞLARI‘NA DESTEK...

50. Uluslararası Troia Festivali' ne katılmak için Kardeş Kentimiz Almanya'nın Osnabrück kentlinden gelen konuklar öncelikle düzenlenen kahvaltıda Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ve eşi Hale GÖKHAN ile bir araya geldi.
Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN, düzenlenen kahvaltıda kardeş kentten gelen konukların her yıl olduğu gibi bu yıl da “Barış Kültürümüz Olsun” sloganıyla gerçekleştirilen “50. Uluslararası Troia Festivali" süresince keyifli vakit geçirerek kentimizden güler yüzle ayrılmalarını diledi. GÖKHAN ayrıca katılımlarından dolayı teşekkürlerini iletti.
Ardından festival süresince kentin tarihi ve doğal güzelliklerini görme fırsatı yakalayan Delegasyon Başkanı Michael HAGEDORN önderliğindeki Osnabrück Delegasyonu, Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN'ı makamında ziyaret etti.
Ziyarette konuşan Hagedorn, Kazdağları'na bir gezi düzenlediklerini ve bu gezide altın arama çalışmaları nedeniyle Kazdağları'nın tehlike altında olduğunu görünce çok şaşırdıklarını ifade etti. Dünya için çok önemli olan Kazdağları'nın altın arama çalışmalarına heba edilmesine izin verilmemesi gerektiğine dikkat çeken HAGEDORN; “Kazdağları'nda var olan doğa, altın için yok edilmemeli” dedi.
Osnabrück heyetinde farklı partilerin üyelerinin olduğunu belirten HAGEDORN, heyet olarak Kazdağları'nın doğasına dokunulmaması gerektiği konusunda hemfikir olduklarını ifade ederek; “Kazdağları'nın eşsiz doğasına hayran kaldık. Sadece Çanakkale'nin değil dünya mirası olarak kabul edilebilecek bir bölge. Gezi sırasında Kazdağları'nda altın arama çalışmalarının yapıldığının farkına vardık. Osnabrück'ten gelen delgasyonda yer alan arkadaşlarımızla bu konuyu konuştuk. Şu an burada farklı partilerin üyeleri var ama Kazdağları'nın doğasına dokunulmaması gerektiği konusunda hemfikiriz. Kazdağları'nda var olan doğanın, altın için yok edilmemesi gerekiyor. Çünkü Kazdağları sadece Türkiye için değil bütün dünya için çok önemli bir yer” diye konuştu.

 Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN da, tepkilere rağmen altın arama çalışmalarının sürdüğü Kazdağları'na karşı gösterdikleri duyarlılık nedeniyle Osnabrück heyetine teşekkür etti.

FESTİVAL COŞKUSU DEVAM EDİYOR...


50.Uluslararası Troia Festivali etkinlikleri üçüncü günde de hız kesmedi. Kentlilerin büyük ilgi gösterdiği etkinlikler gün boyu devam etti.

Festival kapsamında, Halk Bahçesi Telefon Kafe Önünde, son aylarda Türkiye gündeminden düşmeyen Gezi Parkı olaylarının ele alındığı 'Gazeteci Siyasetçi Taksimci, GEZİ' isimli söyleşi düzenlendi. Söyleşiye CHP Yerel Yönetimlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Gökhan GÜNAYDIN, TMMOB Mimarlar Odası Genel Başkanı Eyüp MUHÇU ve Gazeteci Gülşah KARADAĞ konuşmacı olarak katıldı.

Belediye Başkanı Ülgür GÖKHAN ve eşi Hale GÖKHAN, CHP Çanakkale Milletvekilleri Ali SARIBAŞ ve Serdar SOYDAN, CHP İl Başkanı Hamza KARAGÖZ, CHP Merkez İlçe Başkanı Nejat ÖNDER başta olmak üzere, iki aydan fazla bir süredir ülkenin bir numaralı gündem maddesi olan Gezi Parkı olaylarının konuşulduğu söyleşiye kentliler de büyük ilgi gösterdi. Söyleşide, Gezi Parkı olayları ile olayların öncesi ve sonrası konuşuldu.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Gökhan GÜNAYDIN, olayları siyasi açıdan değerlendirirken, TMMOB Mimarlar Odası Genel Başkanı Eyüp MUHÇU Gezi Parkı olaylarının başlamasında payı bulunan Kentsel Dönüşüm sürecine ilişkin görüşlerini dile getirdi. Gazeteci Gülşah Karadağ ise, olayların medya ve gazeteciler açısından değerlendirmelerini anlattı. Söyleşi, karşılıklı sohbet ve soru cevap bölümü ile sona erdi.

HALK OYUNLARI GÖSTERİLERİNE BÜYÜK İLGİ

Festivalin ilk gününden itibaren, kentin çeşitli noktalarında gösterilerini devam ettiren halk oyunları ekipleri festivale renk katmaya devam ediyor. Hırvatistan, Macaristan, Moldova gibi yabancı ülkelerin yanısıra, Anadolu Turizm ve Folklor Derneği Ekibi ile Çanakkale Belediyespor Halk Oyunları Ekiplerinin gösterileri büyük ilgi topluyor. Halk oyunları ekipleri festivalin üçüncü günü kapsamında İsmetpaşa Mahallesi Muhtarlık ve Hizmet Evi önünde sahne aldı. Ekiplerin gösterileri, kentliler tarafından ilgiyle izlendi.

TİYATRO SEVERLER AMFİ TİYATRO'DA BİR ARAYA GELDİ

Kültür sanat etkinliklerinin hız kesmediği üçüncü günde, Amfi Tiyatro'da İstanbul Komedi Oyuncuları Topluluğu'nun hazırladığı 'Aşka Olan Meylim Senin Yüzünden' isimli oyun kentlilerle buluştu. Başrolleri, Kayra ŞENOCAK, Buket DEREOĞLU, Ercü TURAN ve Zeynep AYDEMİR'in paylaştığı, kadın erkek ilişkilerini güncel ve esprili bir dille anlatan oyun, kentlilerden de beğeni topladı.

 GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ EZGİLERİ KALE'DE YANKILANDI

 İkinci Bahar, Ekmek Teknesi, Sev Kardeşim, Çınaraltı gibi sevilen Türk dizilerinin müzikleri ile tanınan, 1997 çıkışlı geleneksel Türk Müziği grubu İnce Saz, festivalin üçüncü gününde kentlilere unutulmaz bir gece yaşattı. Çimenlik Kalesi'nde düzenlenen ve çağdaş tınılar ile Türk Müziği makam ve perdelerinin iç içe geçtiği konser, kentlilerden de büyük alkış aldı.




GENÇLER CUMHURİYET MEYDANI'NA AKIN ETTİ

 Üçüncü gün etkinlikleri kapsamında bir konser de Cumhuriyet Meydanı'nda düzenlendi. Özellikle gençlerin yakından takip ettiği rock müziğin beğenilen isimlerinden Gripin, meydanda gençleri coşturdu. Konsere olan yoğun ilgi, Demircioğlu Caddesi'ne kadar taştı. Gripin, muhteşem sahne performansıyla göz doldururken, gençler de grubun şarkılarına hep bir ağızdan eşlik etti.



15 Ağustos 2013 Perşembe

Fevzipaşa’dan milli takıma jimnastikçiler yetişiyor

Çanakkale Kent Konseyi Fevzipaşa Sosyal Yaşam Merkezi tarafından organize edilen program kapsamında Fevzipaşa Mahallesinde yaşamını sürdüren 7-12 yaş aralığındaki  çocuklar Anafartalar Spor Kompleksinde jimnastik eğitimi alıyor.  Salı ve Perşembe günleri gerçekleştirilen jimnastik kursunda çocuklar sporun temel kurallarını öğreniyorlar.


Çanakkale Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünden görevli Antrenör Ömür Koçak gözetiminde antrenman yapan çocuklar, antrenman süresince jimnastik hareketlerini özenle yapmaya çalışıyor... Anafartalar Spor Kompleksinde antrenör Ömür Koçak tarafından verilen eğitimler sayesinde vücutları esneklik kazanan minikler, zorlu hareketlerin üstesinden kolayca gelebiliyor. Çocukların jimnastik sporuna gösterdiği ilginin memnuniyet verici olduğunu bildiren Antrenör Ömür Koçak; “Jimnastik özgüven, disiplin, zeka, kuvvet, esneklik ve estetik kazandıran diğer sporların temelini oluşturan bir branştır. Çocukların çalışmalarından memnunum. Verilen her görevi kısa zaman içinde kavrayarak yerine getiriyorlar. Yetenekli çocukları jimnastiğe, Türk sporuna kazandırmak istiyorum.” dedi.

Eğitime katılan çocuklardan Özlem Demiral, Havin Evreşe ve Tamer Çancı da Nisan ayında  başladıkları Jimnastiği çok sevdiklerini ve  hedeflerinin milli takıma girmek olduğunu ifade ettiler.
Çanakkale Kent Konseyi Fevzipaşa Sosyal Yaşam Merkezi tarafından organize edilen ve 17 çocukla başlayan jimnastik kursu, başarılı olan 7 çocukla devam ediyor.